Valborg

I tisdags var det Valborgsmässoafton och här i götelaborg var det en väldigt mysig dag. Solen gav ingen värme men den lös iallafall på oss under hela dagen och kvällen. Jag och Johanna var ute och käkade tapas på ett ställe som heter Pinchos, nytt för oss båda. Jättegott och väldigt mysigt inrett, man beställde sin mat via en app i sin smartphone och när maten var klar plingade det i telefonen och man kunde hämta maten i luckan. 
 
 
På vägen hem till mig efter middagen hann vi se det sista utav Chalmers årliga cortege. Det är skitkul att se alla galna studenter, herregud vilken folkfest det är. Åskadare trängs överallt för att se alla ekipagen, det spelas musik, dansas längs gatorna och man får sig många goa skratt. Jag bor ju precis vid Chalmers så jag har grym utsikt över cortegen från min balkong. Inne på "min" lilla coop var det också folkfest, hewweguu asså, aldrig sett så mycket folk inne i den affärn samtidigt förut. Långa köer ringlade genom hela affärn, men det var nån slags härlig pirrig vårkänsla i luften ändå, alla var glada och förväntansfulla. Våren är här! =)
 
Cortègen är norra Europas största årligen återkommande studentevenemang och attraherar i runda slängar 250 000 åskådare och över 600 studenter som bygger alla livfulla ekipage.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0