Ved, sol och påskmat

Idag har jag varit på vedbacken igen, denna gång blev det ett längre pass på ca 3 timmar. Solen gassade på oss hela tiden och värmde både kropp och själ. Idag var vi tre stycken som körde hårt, jag stod vid klyven, hasse bar fram till mig och pappa kapade med motorsågen. Jag powerwalkade dit genom skogen och även hem fast tog då den långa rundan via boda. Det känns i ryggen o axlarna nu kan jag lova, jobbigt att lyfta o bära tunga stubbar. Är ganska glad att jag inte jobbar på fabrik, är ju väldigt slitsamt att göra samma rörelser hela tiden. Dagen har alltså mestadels spenderats utomhus i det fantastiska vädret. Nu ikväll har jag, pappa och anki ätit påskmat, så gott att njuta av god mat när man jobbat hårt :-)
 
Nu ska jag lägga mig i soffan under en filt och kolla på tv, kanske blir en kopp kaffe till Mästarnas Mästare. Senare ikväll kommer jag sova som en stock. Imorrn blir den sista sovmorgonen på ett tag, ska njuta i massor!
Zzzzzz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0