Påskpyssel

Jag tillbringar mina lediga dagar hemma i uggletorp, kom hit redan i onsdags kväll då jag tog sällskap med Johanna som bilade hit. Jag är dock väldigt seg och trött, har lite ont i halsen och hängig. Min kropp vill säkert bli sjuk nu när man går ner i varv men sjuk tänker jag inte bli. Det har jag inte lust med. Igår tog jag en lugn morgon med frukost framför nyhetsmorgon (en favvis). Sen promenerade jag in till stan och banken där jag fixade nytt lösen till min bankdosa som jag lyckats spärra genom att slå fel kod 3 gånger. Aldrig slagit fel kod där förut men nu börjar man visst bli senil. Sen mötte jag upp pappa och anki på björkbacken där jag bjöd dem på dagens lunch. Fläskfile, kycklinggryta och fisk på buffe, supergott!
 
Igår kväll åkte jag in på en förfest och umgicks lite med kusin Emelie som festade ihop med Tessan och Linda och en massa annat folk. Vid tolvtiden åkte jag hem när de drog ner till mässhallarna. Idag har jag varit lite piggare, varit i skogen o hjälpt pappa klyva ved. Powerwalkade dit och körde sen hårt i ca en o en halv timme för att sen promenera hem via boda. Bra motionspass idag! Nu har jag bakat en sats after eight kakor och ska strax in i duschen. För ikväll blir det 30-års kalas för min kusin Anna.
 
En mysig påsk önskar jag er alla!
 
Kolla vilket megastort påskägg jag fick av min chef, fyllt med massa gott godis. Det fick följa med hem till Uggletorp =)

Kommentarer
Postat av: Jenny

Låter härligt, men om du håller på att bli sjuk kanske du skulle ta det lite lugnt! Kakorna ser sååå goda ut, mmm

2013-03-30 @ 22:10:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0