Hallå Göteborg!

Idag har vi haft kickoff för vårt videokonferenssystem, ihop med 7 andra anläggningar som köpt likadana system. Alla anläggningar hade inbjudna kunder och under en timme visade vi upp vad man kan använda systemet till. I stockholm var Roger från rix morronzoo moderator och i början av sändningen anropade han alla orter för en kortare presentation. Precis som i melodifestivalen när olika jurymedlemmar ska presentera sina poäng. Gissa vem som fick representera Göteborg? Jomenvisst, jag fick minsann axla den uppgiften för mina kollegor vägrade. Det gick bra och var ganska kul, men thank god att det bara handlade om typ 30 sekunder.
 
Roger: Då anropar vi Göteborg, Hej Sofia (suck)
Jag: Hej Stockholm och Hej Roger
Roger: Hur har ni det där nere, har våren kommit till er?
Jag: Vi har det bra, solen strålar och imorse hittade vi faktiskt snödroppar (krokus) här utanför och det är väl ett tecken på att våren är här. Ler glatt.
Roger: Vad härligt. På de andra orterna har det bjudits på scones till deltagarna, har ni det också?
Jag: Ja vi har dukat upp en afternoon tea buffe här som vi nu sitter o smaskar på vilket är väldigt mysigt. Ler.
Roger: Tack för det Sofia, nu går vi vidare med att berätta om......
 
Åhh var jag tvungen att säga ordet smaska? Jaja jag totaldissar ju alltid mig själv så det är väl ingen nyhet. Men jag vågade ju faktiskt göra det som ingen annan ville göra. Dessutom fick jag beröm av vår vd som tyckte jag gjorde mig bra i rutan o att det var en bra insats. Kul att få beröm men programledaryrket kommer jag inte satsa på. Jag trivs bäst bakom kulisserna. 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Du ser skitsnygg p proffsig ut =) Smaska, haha. Trodde inte du brydde dig om att säga fel eller kula saker. Kommer du inte ihåg Fjong?! Då brydde du dig inte, stå på dig. Himla kul grej. kram

Svar: Jamen ordet fjong använde jag ju hela tiden och jag älskade det ordet! Smaska använder jag aldrig i mitt vardagliga språk så varför ploppade det upp precis då? Konstigt. ;)
sofie

2013-03-12 @ 12:24:26
Postat av: Jenny

Åh herre gu vad pinsamt, jag hade dött! Du är duktig du Sofia, haha! Fast jag kan faktiskt se dig som programledare, du skulle vara fantastisk!

Svar: Jag vet, väldigt pinsamt! Men va fan. Nån måste ju göra det, var 7 andra som fick göra samma sak. Jag överlevde =) Dock ropade vår VD "tvkändis" efter mig i korridoren häromdan. Haha tur man kan skratta åt det ;)
sofie

2013-03-13 @ 11:55:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0