Slit och släp, pust och stånk!

Mina första dagar på semestern har varit härliga men även slitsamma. Har flyttpackat i 4 dagar nu, och nu börjar jag se ljuset i tunneln. Fy fasen vad jag har rensat, plockat, sorterat och packat. Nu har jag bara städskåpet, ett köksskåp med tallrikar o glas kvar samt en sväng ner i förrådet. Har redan vart i förrådet och röjt lite men ska gå ner en gång till och strukturera upp lite så det blir enkelt för mig och pappa att hämta grejer sen i slutet av juli. Än har jag inte hittat nytt boende men har en väldigt bra lgh på g via en kompis. Men inför denna flytten har jag inte känt mig så deppig eller irriterad. Jag har en känsla av att den här flytten i slutändan leder till nåt bättre :) 
 
Har ägnat hela dagarna åt att slita med alla saker som jag lyckats knö in i den här lilla lägenheten under de här 3 åren som jag bott här. Kan inte fatta att jag bott här 3 år, fy fasen vad tiden går fort när man har roligt ;) 
 
Jag har haft jobbet jag har nu nästan lika länge som jag bott här, men nu är det dags för förändring i mitt liv, ny tjänst efter sommaren och ny bostad. Spännande :D 
 
Det här packandet får mig att tänka tillbaks på förra gången jag flyttade, då var jag helt slutkörd på mitt förra jobb och mådde inget vidare. Var nära att gå in i väggen och hade ingen aptit, fick problem med nässelfeber i ansiktet och utslag över hela kroppen. Då flyttade jag och fick nytt jobb ungefär samtidigt och det blev en sån vinstlott för mig. De här 3 åren har jag utvecklats nåt så enormt mycket, både vad gäller jobb och privatliv. Framförallt är jag på en helt annan nivå vad gäller min självkänsla och hur jag ser på mig själv och tacklar motgångar som jag möts av. Jag är så mycket mer stabil i mitt "mående", jag är väldigt välmående :) 
 
Nu har jag styrkan att se positivt på mitt liv, det hade jag inte då. Känner mig så lycklig över att jag är där jag är idag. Puss på er! ;)
 
 
 Jordgubbsfrulle i min lägenhet som jag snart lämnar.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Men va, ska du flytta? Det visste jag inte! Visst är det sjukt vad grejer man har!! Men det känns skönt att rensa lite eller hur! Snart ses vi! Kram

2013-07-03 @ 13:29:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0