On The Road

Jaha nu är man på resande fot igen, sitter på bussen till djupaste småland. Nämligen Växjö. När jag kommer fram blir det en sväng på stan för att handla lite hårspray på HM, kanske tar en liten runda i affärerna och ser om jag kan fynda något oxå. Så kul att shoppa :) Sen blir det till att hoppa på bussen till Alvesta där endast Alexandra är hemma, resten av dem jobbar. Hoppas lite på att Alex har lust att följa med på en kvällspromenad så jag får sträcka ut benen lite. Igår gickjag in till Emelie då bägge bilarna var upptagna, jag gick dit på ca 50 min, enda nackdelen är att det är så förbaskat mörkt ute i skogen och lite halvläskigt att gå själv. Kändes mycket bättre när jag kom fram till lyktstolparna. 
 
Det blev chili con carne igår hemma hos Emelie, så sjuukt gott! Jag gillade Emelies variant att ha pitabröd till istället för ris. Leo tyckte oxå det var gott, han åt så duktigt och var sådär charmigt kladdig som man blir när man glufsat i sig maten med händerna ;)
 
 
 
 
 
Var tvungen att baka en omgång kakor till ikväll, Emelie tipsade om dumlekakor istället för hallongrottor. Nu har min far lite kakor till sitt kaffe ett tag framöver. Toppade kakorna med noblesse, fint ska det va. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Gu sicken fin blogg du har! Hehehe

Svar: Tack Alexandra! =)
sofie

2013-01-05 @ 21:07:58
Postat av: Jenny Pugh

Aaah Sofie var du tvungen att lagga ut kort pa dumlekakor?!! Ser saaaa sjukt smarrigt ut! Ska skalla pa Emelie for att hon aldrig bakat det till mig, hehe ;-) Hoppas ni far jatteharligt pa er resa, halsa Alvestaborna fran mig
kram

Svar: Det var lite dumt inser jag, men du blir starkare för varje utmaning du klarar Jenny! ;-)
sofie

2013-01-06 @ 04:00:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0