Första dagen med köpstopp

Jag har bestämt mig, det får bli köpstopp fram tills den 1 april. Dock låg jag i sängen igårkväll och oroade mig lite, vart går gränsen egentligen? Jag behöver en ny deo för den är snart slut, det måste jag ju få köpa. När jag vaknade idag så insåg jag att det var ett onödigt oroande, för jag måste ju fortfarande köpa sådant som jag har behov av. Deo och tuggummi är faktiskt saker jag är i behov av. Jag tänker inte låta min personliga hygien ta stryk utav detta. Imorse skulle jag då köpa tuggummi och frimärken på seven eleven, nog fasen märker jag att jag går och kikar i alla hyllor om jag behöver något mer när jag ändå är där. Totalt onödigt, det var ju tuggummi jag skulle köpa och inget annat. Men jag är glad att jag nu planterat dessa tankar om mitt köpande, för det gör att jag verkligen rannsakar vad jag köper, när jag köper det och hur jag köper det. Egentligen tror jag det är nån slags välbefinnande-känsla som kommer när jag handlar, det känns uppfriskande och kul att handla. Den där känslan borde jag kunna få utav andra saker istället, exempelvis av att träna eller att göra nåt annat kul. 
 
Ikväll ska jag och Johanna gå ut och äta middag på restaurang och därefter gå på bio, det blir filmen Ego som har premiär idag. Nu är det så att Johanna får gratis biobiljetter via sitt jobb så hon bjuder mig, och jag har ju mina rikskuponger så jag bjuder henne på middagen och ingen av oss spenderar några pengar. Måste säga att det är en förträfflig start på mitt köpstopp. Men hur gör jag med upplevelser och aktiviteter nu när jag har bestämt mig för köpstopp? Vart drar jag gränsen? Hmm, jag får ta mig en rejäl funderare på detta. Måste ju finnas roliga aktiviteter som inte kostar något, eller hur.
 
"För 25-årige Sebastian handlar allt om yta och utseende. Livet är fyllt av party, pengar och one-night stands. Han har aldrig utmanat sig själv, vare sig det gäller drömmen om en musikkarriär eller kanske framförallt den riktiga kärleken. När allt går som bäst i hans ytliga liv råkar han ut för en olycka som leder till att han blir blind. En helt ny värld öppnar sig, eller rättare sagt stänger sig."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0