Köpstopp?

Jag är väldigt bra på att shoppa. Ofantligt bra på att shoppa en massa olika saker, och jag tycker det är kul men på senaste tiden känner jag att det har blivit en jäkla massa som jag egentligen inte har behov av och som jag inte använder. Jag har blivit mycket mer sparsam än vad jag var förr, jag tänker till mer nu innan jag gör ett inköp och kläder har jag nästan svårare att hitta nu fastän jag är betydligt smalare än vad jag var förr. Men ändå, herregud, jag har ju allt jag behöver. Exempel; jag tröttnar på mina svarta enkla örhängen och köper några färgglada (de kostar enbart 29:- typ, men det är ändå pengar), men det slutar ändå med att jag håller mig till enbart de svarta. Då är de la himlans onödigt att köpa nytt? 
 
Igår och idag märker jag att jag väldigt lätt surfar in på en massa sidor och funderar på vad jag ska köpa hem, känns som att jag har köpabstinens. Nä jag blir irriterad på mig själv och funderar på att ha köpstopp under februari och mars bara för att testa och fokusera på annat. Läser bloggen Recycle by Rebecka och blir inspirerad av hennes ettårs-köpstopp och samtidigt lyckas med en ny outfit varje dag. Coolt. 
 
Funderar på om det här får bli mitt sista köp för en tid framöver: "Köp inte den här boken, mitt år med köpstopp" av Ann-Christine Gramming. 
 

Kommentarer
Postat av: jenny pugh

Du, jag med! Fasen sa mycket onodigt jag koper! Jag hade det som mal - att inte kopa nagot i januari. Det gick at pipsvangen!! Jag maste skarpa mig alltsa, gu vad jag slosar pengar. o sen klagar jag pa att vi drunknar i grejer har hemma.... aaaaahhh. Jag har ett shopping problem! Februari=kopstopp! kul bok :-)

Svar: Kom igen Jenny, nu kör vi! =)
sofie

2013-01-24 @ 17:07:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0