Kickstart

Min stackars lilla kropp är trött efter en chockstart med jobb och framförallt träning. Skönt att va igång ordentligt igen, jag älskar rutiner. Särskilt efter en månads ledighet helt utan rutiner. Träningen är min avkoppling, det ger mig kämparglöd och jag får ta ut min frustration som jag ibland har. Jag har tränat varenda dag hela veckan och jag tänker fortsätta med det hela februari månad. Gjorde likadant i augusti/september efter semestern, då jag blev inspirerad av en kompis som skulle köra 30 dagar med World of Shape.
 
Det är imponerande hur mycket kroppen kan förändras på bara 30 dagar. Jag gör detta på egen hand och kör inte hårda träningspass varje dag utan jag varvar med en timmas powerwalk eller crosstrainer på gymmet. Musklerna måste ju få vila litegranna, men varannan dag ungefär kör jag tuffare pass, alltifrån skivstång, friskisgympa och kickboxning. Jag kommer även att simma nån gång här och där och försöka ge mig ut på några springturer för att variera mig. Jag bara ska i mina tajta jeans igen, har ju gått upp några kilo över jul & nyår, men dessa skall bort lika kvickt som de kom. Haha.
 
Tro nu inte att jag svälter mig och att jag är besatt, det är jag inte. Jag tycker om att träna och röra på mig, jag mår så bra av det. Jag blir pigg, glad och känner mig så mycket nöjdare med mig själv. Dessutom är det utmärkt terapi, man kan avreagera sina känslor i träningen och liksom rensa huvudet. Vissa läser böcker eller kör yoga för att stressa ner, jag tränar. As simple as that. Vem som helst kan ju se att jag inte är nån bodybuilder, det är inte ditåt jag strävar heller. Men jag vill hålla den formen jag lyckats nå de senaste åren för jag trivs fantastiskt bra såhär. Dessutom älskar jag god mat och skulle jag inte träna skulle jag nog vara större än ett hus. Haha. 
 
Gårdagens smarriga mat på Restaurang Danilo; Linguini med tigerräkor, piripiri, vitlök, persilja och olivolja. MUMS! +++++ 
 

Filmen var skitbra, jag är så glad över att svenska filmer blir bättre och bättre!  
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0