Apropå min fars egenheter

Jag har haft väldigt roligt åt min pappa nu under min vistelse hemma i Uggletorp. Han gör de snuskigaste matkombinationerna någonsin! En kväll åt vi potatis, ägg och spenat, men pappa var såklart tvungen att krydda till det med rödbetssallad? Ursäkta?! 
 
Innan läggdags blir han alltid hungrig igen och gör då sin favoritmacka som han döpt till "Anders dubbeldäckare". Vad sägs om två skivor franskbröd med majonnäs, brieost och lite prickig korv? Igår kryddade han till mackan med sista överblivna grekiska färsbiffen. Stackars mage! 
 
En kväll kom jag hem efter ett medelpass på friskis&svettis och hade huvudvärk. Jag gick in i köket för att dricka vatten och var rätt så trött och sur. Men huvudvärken släppte när jag fick se pappa göra kvällens nattmacka som bestod av en kokt kardemummakringla med en klick majonnäs och en 3 cm tjock brieostskiva uppepå. Herregud! Det fullkomligt brast och jag föll i såntdär vansinnesgarv när man knappt får luft och det krampar i magen medans tårarna rinner. Anki satt i soffan i vardagsrummet och ropade nyfiket "- Vad har han nu gjort?". 
 
Ja och klädetiketten är det ju lite sisådär med som ni ser...

Kommentarer
Postat av: Emelie

haha, ja vilken pappa du har :) Ha det så jätte kul på semestern nu!
Ps. Vad roligt att du uppdaterar din blogg så ofta, och du skriver så roliga saker:)
Kram

Svar: Haha ja suck ;) Kul att du tycker det är roligt att läsa, jag har ju tid att blogga nu när man är långledig =)
sofie

2013-01-06 @ 19:51:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0