Intensiv vecka

Jag har inte gått under jord kära läsare, jag lever fortfarande även om jag varit passiv med bloggandet. Det har varit Konfex mässa här i Göteborg i onsdags och torsdags, och vi har haft fullt upp. Varken jag eller min chef kände för att stå på mässa men ibland får man bita ihop och bara görat. Det gick bra och i år hade vi hjälp av tre andra som bytte av oss för lunch och andra pauser. Det är tufft att stå och prata två heldagar och även fixa med allt byggande, packande och flyttande av monter. Men det är också väldigt roligt eftersom man träffar så många roliga människor, montern mitt emot oss var Sweden Hotels. En kedja som Björkbacken är medlem i och även hotellet i Alvesta som jag jobbat på. Min gamla chef från Alvesta var där och även en kollega från den tiden som nu är säljare. Jobbet i Alvesta var mitt första riktiga jobb inom hotell och konferens, där lärde jag mig otroligt mycket. Jag fick massa flashbacks från den tiden och herregud vilken utveckling jag genomgått sen dess. 
 
Igår va jag ledig men fick inte så mycket gjort för jag var så fruktansvärt trött! När jag, efter att ha vilat hela förmiddagen, gick och tränade så kände jag hur hela kroppen skrek Neeeeeeeej! Låg sen hemma i sängen hela kvällen och däckade halvvägs in i Skavlan. Väldigt ovanligt, jag är alltid pigg om kvällarna annars. 
 
Förutom jobb har jag tränat stenhårt varje dag, i måndags var jag en redig tjurskalle och gick på två medelpass på friskis. Var inte nöjd med första passet som jag tyckte var för mjäkigt så jag blev sur och gick tillbaks på ett senare pass. Då fick jag minsann revansch, jäklar vad jag fick slita. I torsdags när jag kom hem var jag helt död men tvingade mig ut till slingan för en springtur. Fy fasen vilken energi jag fick efter bara nån kilometer, så härligt när man känner hur konditionen har förbättrats. Det slutade med 7 km totalt, varav en km var uppvärmning och en km var nedvarvning (lättare jogg). Jag är så impad och kan inte fatta att jag höll mig springandes i hela 7 km. Inte superfort, men en hel del intervaller där jag fick upp flåset rejält. Det är så kul när det går bra, och det är joggkursens förtjänst. Den har verkligen gett mig alla verktyg jag behöver för att lyckas med springandet. 
 
Idag måste jag dock lyssna på min kropp, den behöver vila. Jag jobbar 9-10 timmar och sen ska jag hem till Johanna och Anna för melodifestivalens andra deltävling. Såg ni första deltävlingen förra veckan? Bara skit om du frågar mig, det bästa var helt klart pausunderhållningen med Danny, Gina, Christian Luuk och Lena PH. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0