Monstergunga

Idag har Gröna Lund premiär på sin nya åkattraktion Eclipse, en riktig monstergunga. Det är tydligen Christer Fuglesang som ska inviga den innan allmänheten får ge sig upp. Jag ryser av bara tanken på att åka nåt sånt, kommer aldrig sätta mig i den där kan jag lova. Får ju dödskänslor av att åka den vanliga slänggungan för sjutton. Huväle så hemskt. Kan tänka mig att det blir många skrik i Stockholm idag ;) 
 
 
Med sina 121 meter är Eclipse världens högsta slänggunga. Med en magisk dragningskraft lyfter den upp alla höjdorädda och svischar runt dem i 70 km i timmen. 910 ton stål och betong, 80 000 bultar, 8 meter långa kedjor och en hisnande utsikt över Stockholm gör Eclipse till ett himlastormande äventyr.

Kommentarer
Postat av: emelie

åh fy jag mår illa bara jag läser om det. Kommer heller aldrig åka den !

2013-04-27 @ 13:10:17
Postat av: Jenny

Fy 17!! Låter som en riktig mardröm! En sak är säker - jag kommer ALDRIG åka den! Haha

2013-04-27 @ 13:43:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0