Helt besatt...

...av en jäkla tv-serie!!!

 

Åhhhh. Dumma Emelie! Varför har du tjatat om att jag måste se denna serie för?? Fick hem sex avsnitt från Lovefilm.se i fredags och nu är jag helt fast. Första avsnittet tyckte jag inte riktigt om, allt kändes så konstigt och den svenska kvinnliga polisen var helt knäpp. (tyckte jag då) Men jag satt ändå och flinade lite för mig själv, för jag förstår varför Emelie har tjatat om denna serie, det är preciiiis hennes humor. Kan nästan se det framför mig, hur hon skrattat ihjäl sig åt denna lustiga polis som jag istället typ stör mig på.

 

Men när jag sen såg andra avsnittet, då var det kört. Damn vilken sjukt bra serie! Jag låg kvar i sängen i söndags morse och såg 4 avsnitt i sträck. Var tvungen att se det dagtid för när jag såg avsnitt nr 2 i lördags kväll så höll jag på att skita ner mig av rädsla. På balkongerna på min våning i huset har de monterat ner skärmarna som avskiljer balkongerna från varandra, för det är asbest i dem. Vi ska få nya men det dröjer några veckor, så nu springer det omkring barn där ute. Dom tycker väl det är roligt att kunna springa hela långa längan bort och glo in i allas lägenheter. Riktigt irriterande om du frågar mig, men jag har inte sagt nåt. Än. Det var däremot mysigt när jag hade massa gubbar som målade om fasaden och tätade om alla fönster och dörrar samt målade inuti fönsterkarmarna. För där stod jag och lagade mat i köket medans en snygging hängde in igenom köksfönstret och fixade lite och en annan hjälpte mig med de trasiga persiennerna som jag inte lyckats få bort. Så himla gött att få lite manlig hjälp med sånt som man inte klarar av själv. En härlig känsla helt enkelt, och det är ju aldrig otrevligt att spana in män i snickarbyxor ;)

 

Nåja, i lördags kväll tittade jag på andra avsnittet och mitt under en grymt läskig och obehaglig scen så är det såklart nån som går förbi ute på balkongen. Inga barn, för dom hör man långt innan då det dundrar som om det vore elefanter på språng. Nej det var snarare nån som smög omkring och jävlar vad rädd jag blev. Såg bara nåt mörkt som svepte förbi och hörde några tysta steg. Att inte jag fick hjärtinfarkt...

 

Jag väntar nu med spänning på att få hem de sista fyra avsnitten och jag hoppas det går snabbt för annars vet jag inte vad jag gör. Jag måste få se slutet snart!!! Det här är absolut en av de bästa serier jag sett, intressant, detaljerad, spännande och det är absolut enda gången jag kan säga att jag fullständigt håller med mördaren. (vem eller vilka det nu är) Jag stödjer inte hans/hennes/deras tillvägagångsätt och jag stödjer såklart inte mord! Men samtidigt är mördaren jävligt smart och belyser oerhört viktiga ämnen som verkligen behöver lyftas upp.

 


En kvinna hittas död på Öresundsbron, precis där gränsen mellan Sverige och Danmark går. En polis från respektive land sätts på fallet, och ska göra en gemensam utredning. Men snart står det klart för både Saga Norén och Martin Rodhe att mordet på kvinnan på bron bara är början. I huvudrollerna ser vi Sofia Helin (Nina Frisk, Masjävlar) och Kim Bodnia (Brottet, Pusher).

 

Jag har sagt till min chef att när jag får nästa leverans av Lovefilm så anmäler jag mig sjuk. Hehe. Åhhh längtar, vill se nu nu nu!


Kommentarer
Postat av: Emelie

haha, jag vet! den är så bra. Vill att de ska göra en sesong till men det verkar inte bli det. Och lika bra går ju inte och få det. Åh roligaste och bäste serien någonsin!

Svar: Jag hade gärna sett att de spelar in en säsong till, men kan förstå att det är grymt svårt att få fram ett så pass bra manus som detta. Handlingen är ju sjukt bra!!! Jag gillar henne nu också efter 6 avsnitt, hon är ju grym! Men man måste ha tålamod genom hela första avsnittet och lite in i andra, sen börjar man fatta. =)
sofie

2012-09-19 @ 08:11:47
Postat av: Jenny P

men vad ar det har for nat spannande, jag vill ju ocksa se den!! Jag blir precis lika dan. Borjar kolla pa en ny serie och sen blir jag forbannad for den ar bra, for nu maste jag ju se alla avsnitt. Jag ar besatt av Revenge, Parenthood, Kardashians, Modern Family,Army Wives. Ja det var ju bara nagra... har jag inget liv eller. Tank, har klagar jag pa att det inte finns tillrackligt med timmar pa dygnet men tank om jag slutade kolla pa tv och Facebook vad tid jag skulle ha da! Kram

2012-09-19 @ 16:18:47
Postat av: Anna

Åh jag älskar oxå den serien :) Jag hade oxå jättesvårt för henne första avsnittet och mamma o jag bara kolla på varandra o undrade vad hon höll på med. Sedan avgudade vi henne, såååå rolig :)

Kram

Svar: Jättebra serie verkligen, men jag är nog inte nöjd med slutet. =( Jag fattar inte riktigt, det gick för snabbt och det blev så märkligt. Nä, avsnitt 2-9 var asbra men avsnitt 1 och 10 blir det minuspoäng på.
sofie

2012-09-19 @ 21:19:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0