Skrattfest

Igår intog Johan Glans Drakens scen för att genomföra fyra slutsålda föreställningar under helgen. Jag har jobbat med andra event i det senaste men igår stannade jag kvar på jobbet för att se hans show. Hade räknat med att stå upp längst bak eller sitta breve teknikern, men goa Cissi som är Johan Glans arrangör gav mig en biljett så jag fick sitta ner och njuta. =) 
 
Fy bubblans så bra det va!!! Jag förstår mycket väl varför han fick Full Pott av Aftonbladet. Under sista delen av showen låg folk verkligen dubbelvikta. Jag har sett många standup shower och sett tusentals människor skratta men det här var ju helt galet. Själv höll jag på att garva ihjäl mig när han tog upp en speciell händelse i kyrkan, där man gärna inte vill vara högljudd och skämma ut sig.
 
Kom nämligen att tänka på vad som hände min kusin för typ 10 år sen när vår minsting kusin skulle döpas. Hon är längre än mig och satt längre bort i kyrkbänken så när prästen höll upp lilla Jonny för att folk skulle kunna ta kort, så langade jag bort min kamera till henne för att hon hade bättre sikt. Hon blev så stressad så hon bara tog kameran, ställde sig upp blixtsnabbt och tryckte på knappen. Hahahaha, det vara bara så att hon hade kameran felvänd så hon tog kort på sig själv rakt i ögonen. Detta i sig var inte så pinsamt och jag såg inte själva händelsen, men min syster, pappa, Anki och min kusins sambo utbröt i en skrattattack. Min syster försökte sluta skratta, hon höll andan så länge så till slut blev det världens ljud när hon till slut fick luft igen. I kyrkan tror jag att sånna där ljud förstärks tio gånger om pga akustiken, så hela kyrkan ryckte till och vände sig om blixtsnabbt för att se vad som hänt. Jag trodde jag skulle skämmas ihjäl, man garvar ju inte sådär i kyrkan!! Fy vilken pinsam familj jag har. Men jag såg ju aldrig vad som hände. Jag kan ju säga att det var så pinsamt med allas blickar (var ett annat dop samtidigt) så jag gled sakta åt vänster längs kyrkbänken, ville inte sitte breve dom just då. Sen efteråt när de samlat sig o kunde berätta vad som hänt så höll jag på att dö av skratt. Vi har fortfarande så sjukt roligt åt det där och det är ett stående skämt varje gång min kusin Marie ska fotografera, hon kommer aldrig komma undan dom pikarna hehe ;) 
 
Hursomhelst så är det nog de där igenkänningsgrejerna som Johan Glans vinner på, det är så sjukt roligt när man själv varit med om samma pinsamma grej eller upplevt liknande händelser så man vet preciiis vad han syftar på, och hans tajming är helt genial. Fy fasen vilken skön känsla jag hade i kroppen när jag gick hem igårkväll, fast något sliten efter en lååång dag. Men det var det värt! =)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

låter som en rolig show =)
Jag väntade med spänning på att du skulle komma fram till vem kusinen var, trodde på Anna haha

Svar: Ja det var det, Johan är ju bäst! Kan ju säga såhär, alla småbarnsföräldrar skulle se denna för fy vilka roliga saker han hade att berätta om sina två döttrar och om att vara just småbarnsförälder. Hahahaha. Ska banne mig se den igen, han kommer till Draken i december också =)
sofie

2012-10-13 @ 18:45:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0