Höstmys med lille herrn

Mina helger ser nog inte riktigt ut som era, för jag jobbar alltid fredagar och lördagar just nu. Därför händer det att jag är ledig söndag och måndag istället, om det nu är lugnt dessa dagar. När alla andra roar sig så har jag tråkigt med andra ord. Sen när alla andra har tråkigt så har jag det ganska skönt. I söndags stack jag ner till Falkenberg för att hälsa på Familjen Bengtsson, vi har inte hunnit ses på länge så det var helt enkelt tvunget. 
 
Söndagskvällen bjöd på tacosmys och disneyfilm i soffan, syrran och jag satt och tjöt till Lejonkungen och Agaton vägrade inse att Simbas pappa faktiskt dog. Kan va jobbigt att bearbeta och förstå det där med döden. Det är nog så att man aldrig riktigt förstår det där helt och hållet, och speciellt inte varför man ska behöva dö. Det är ju något som en (snart) fyraåring inte ska behöva oroa sig över.  
 
Måndagen bjöd enbart på roliga saker, nästan i alla fall. Vaknade av små tassande fötter och en liten viskning...Sofie? Jag vaknade första gången han sa mitt namn men efter hans tredje och lite högre rop så låtsades jag rycka till och öppnade ena ögat. Fick då se världens lyckligaste leende och då är det svårt att inte bli varm om hjärtat. Sen myste vi lite framför barnprogram på tvn och så åt vi jordgubbskräm med mjölk till frukost. Vid frukostbordet lyckades jag och Markus övertala honom till att klippa sig, vilket han inte gillar. Tror han har lika känslig hårbotten som sin mor och så fort det blir ett litet ryck i nåt hårstrå så gör det ont. Dessutom tycker han det låter hemskt från rakmaskinen, men då föreslog jag att han skulle lyssna på musik i hörlurar på min mobil. Det ville han väldigt gärna, och allt gick jättebra de första 3 lyssningarna av Blixten Mqueen låten med Jocke Berg. Sen tröttnade han väl lite och började gnälla. Men han var så duktig och det blev jättefint. Förutom ett par hårstrån kring öronen som jag fick klippa med saxen istället. Haha. 
 
Som belöning för klippningen så gick jag med på att leka på hans rum, vilket denna dag innebar några omgångar memory och att sen få ligga i hans säng medans han kör bilar över hela mig. Helt okej lek måste jag säga ;) Vår dag avslutades med lunch på Stålboms där vi åt räksmörgås och efterrätt innan jag lämnade honom på dagis. (jag säger dagis punkt slut) Agaton gillar räkor och eftersom varken mamma eller pappa äter räkor så har det liksom blivit lite av vår grej. Vi brukar dela på en räksmörgås när vi fikar. Vi åt väldigt duktigt och då blev det sockerbulle till lille herrn och äppelbomb med vaniljsås till stora tanten. Fasligt gott mina vänner. Fasligt ont i magen på tåget hem dock. Inte van att äta så mycket socker. 
 
 
Ett litet collage från vår mysmåndag, observera att klippningsbilden är iscensatt efter själva klippningen. Han var tyvärr inte sådär glad när det hela pågick. För första gången kunde Agaton fota mig =) Så himla kul att själv få vara med på en bild, han fick ju inte med hela huvudet men vad gör det om 100 år? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0