Sommarkväll

Igår fick jag träffa Carro som numera är bosatt i Norge med sin pojkvän. Hon har varit i gbg på konferens med jobbet och stannade kvar torsdagskvällen för att hinna med att träffa några vänner. Vi bestämde oss för att gå ut och äta middag på kvällen, men innan vi gick till restaurangen så bjöd jag hem dem till mig och min balkong för lite bubbel med tilltugg. Vi skålade och firade att Terese tar examen idag och vi skålade även för Carro som nu är i 7:e månaden. Alkoholfritt till Carro såklart.


Terese, Carro, Johanna och Somru ser ni här. De ser inte så muntra ut, men tro mej, det var en härlig stämning.


Efter en timmas gottande på min balkong så promenerade vi ner till Södra Vägen och den turkiska restaurangen Tara´s där vi njöt av grillade kycklingspett, lammspett, lammkotletter och oxfile. Supergott och väldigt bra priser. Vi hade så mysigt och nu kan man konstatera att sommaren är här. Lovely! 



Terese och Johanna, the blondies.



Carro, jag och Somru, the brunettes. Carro med ett glas alkoholfri öl, och vi andra drack rödvin, cider och turkisk öl.


Nu längtar jag till Rhodos. Längtar efter att få träffa alla goa människor, härliga vänner, äta Agnetas och Annas utsökta grekiska mat på restaurang Pegasus, få träffa lilla Alexander och se honom bli döpt, att hoppa i poolen och sen lägga mig i en solstol och äta kall melon, åka till Waterpark och fördriva tiden genom att ligga i en donut och glida runt på "lazy river" och åka på utflykter runt ön och bada i havet. ÅÅÅHHHHH! Bara en vecka och 2 dagar kvar nu. Tagga, tagga, tagga! 


Kommentarer
Postat av: jenny pugh

Ah vad harligt det ser ut!

2012-06-01 @ 23:14:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0