Livet är rätt kul ändå...

Ibland känns allt så himla bra. Ibland är allting positivt utan att man anstränger sig. Vet inte varför, inget speciellt har hänt. Förutom att jag började jobba idag igen efter lååång ledighet, känns som det var aplänge sen jag var på jobbet. När jag är ledig tenderar jag att tänka och oroa mig alldeles för mycket över jobb och andra grejer. Men när jag jobbar för mycket så ägnar jag tid åt att oroa mig över mitt privatliv. Herregud, jag är ju knäpp? Alltid är det nåt som oroar mig. Det får nog bli nåt slags nyårslöfte, att minska ner på oron i mitt liv. Problemet är bara att den smyger sig på utan att jag märker det, och den går gärna över i negativa tankar som leder till deppiga tankar. Men så plötsligt händer det. Poff så ändras allting och det blir liksom som ett rosa skimmer överallt. Märkligt, men ganska skönt.

Inatt har jag inte sovit en blund, alltså inte en enda sekund. Har legat klarvaken och skruvat på mig, lagt mig på spikmattan x antal gånger för att försöka bli trött. Men icke! När klockan närmade sig 5 så tänkte jag att nu somnar jag säkert, bara för att jag ska gå upp om typ en timme. Men nehe, jag blev inte ens trött. Jag blev inte trött när jag gick upp, inte när jag gick till jobbet och jag är fortfarande inte trött. Åkte på att jobba dubbelpass idag. Känns helt sjukt att jag inte sovit sen igår morse, men ändå så är jag alldeles jätte pigg och glad. Har typ 3 timmar kvar innan jag får gå hem, och så ska jag vara här tidigt imorrn igen. Hoppas jag kan sova inatt, jag tror min lilla hjärna behöver vila och få en paus från mina tankar. Varför blir jag såhär pigg första dan tillbaks på jobbet? Under hela ledigheten har jag varit som i en bubbla. Som att allt gått i slow motion och jag blir trött av minsta ansträngning. Kan ju bero på att min kropp alltid ballar ur när jag blir ledig. Gick väl sisådär 2 dagar innan magkatarren slog ut i blom, och då blir jag enormt trött och vill bara gå i ide och sova i flera dagar. Positivt är ju att jag inte kan äta så mycket, vilket gör att jag inte moffar i mig en massa skit. Nackdelen är att jag blir sååå trött, sur, grinig och fruktansvärt osocial. Magkatarren leder sen i sin tur till förkylning, halsont, snuva, urinvägsinfektion och allmänt hängighet. Kul. Skitkul. 

Känns som en deja vu. Been there, done that. Jaja, dessa perioder minskar med åren och jag lär mig att hantera det på bästa sätt. Utmaningar är meningen med livet. (där kom det igen, det positiva tankesättet som jag saknat)

Igår läste jag horoskopet för idag, det är ett enkelt litet veckohoroskop som inte visat sig vara varken bra eller dåligt innan. Det stod att det skulle råda ohälsa på min arbetsplats, men jag skulle vara sund och frisk. Tyckte det var konstigt, men nu fattar jag. För det första är min chef sjukskriven med start idag, jag får backa upp och täcka för henne. Sen stack min ena kollega iväg på hälsokontroll via företagshälsoavtalet som vi har. Det visade sig att hon hade dåliga prover och måste uppsöka läkare. Min andra kollega hade ont i benet, hon gick och haltade här i förmiddags. Sen blev det värre och hon blev yr samt fick stickningar och domningar i händerna. Ambulansen kom och hämtade henne och hon skickades till Sahlgrenska. Vet fortfarande inte hur det är med henne. Usch, jag gillar inte det här. Men ännu ett bevis på att horoskop faktiskt stämmer. 

Nån som behöver övertygas? =) Jag kan analysera planeterna och så får vi se om jag får rätt. Har utvecklat ett enormt intresse för astrologi. Det är askul! Men man måste gå på djupet, räcker inte att läsa dagens horoskop i Metro. På senare tid har jag börjat läsa mycket om vänners stjärntecken och deras influenser, sen hållt ögon och öron öppna för att se om det stämmer. Ibland är det skrämmande, men även mystiskt och fruktansvärt spännande. 

    

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0