Sex laxar i en lax ask

Måste rekommendera en superenkel rätt som jag äääälskar! Så smidigt när man kommer hem efter träning och är vrååålhungrig. Ta fram laxfilé ur frysen, lägg i en form och häll sötsur sås över. Sätt in i ugnen på 175 grader och den är klar på ca 15 minuter. Du hinner precis ta en dusch innan det är klart. Till det kan du äta en avocado och grönsaker, eller kanske smarriga ugnsbakade potatis skivor. Dom är också superlätta att göra. Skiva potatisen, en halv cm tjocka skivor typ. Lägg i form och pensla lite olivolja på, salta och krydda med franska örtkryddor och tjoff in i ugnen. Dom kan vara på samma temp som laxen. Klart ungefär samtidigt, men bra om man vänder på potatis skivorna en gång. Voila! Enkel, nyttig och snabbtillagad mat som passar när man är singel, träningsnarkoman och inte tycker det är kul att tillbringa mycket tid i köket ensam.
Man blir smart av fisk, glöm inte det! =)

Kommentarer
Postat av: Jenny Pugh

Det ska jag absolut testa! Aven att jag inte ar singel eller traningsnarkoman, haha! Fast jag hatar att tillbringa en massa tid i koket :-)

Och jag alskar lax!

Kram Jenny

2012-01-26 @ 00:40:35
Postat av: Emelie

älskar fisk och lax så detta ska jag testa. Jag brukar göra laxknyte. Lägger lax, potatis och valfria grönsaker ( ja brukar ta morot, paprika, tomat)en klick smör eller lite grädde och kryddor. In i ugnen ca 30 min, klart. Och ingen disk =)

2012-01-27 @ 08:36:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0