Måndagsnöje

Jag tycker det är bra att friskis&svettis lagt zumba passet på måndagskvällar, det är det roligaste träningspasset på hela veckan. Har nu startat min andra säsong zumba, var väldigt tveksam i början men nu när man vågar släppa loss så är det himla kul! Jag blir mindre och mindre stel i höfterna och jag vågar släppa på kontrollen. Idag var det en vikarie då ordinarie ledare var sjuk. Ett helt annat pass och andra låtar. Blev positivt överraskad, hon hade valt grym musik och lätta men jobbiga rörelser. Hon hade mycket indisk musik vilket jag älskar. Fick en film när jag köpte nån tjejtidning för en massa år sen, och det var en indisk version av "Stolthet & Fördom". Har sett den säkert 20 ggr och är fullkomligt förtrollad av musiken, kläderna och kulturen. En låt på zumba passet idag fick mig genast att tänka på en scen i filmen, och vi dansade de flesta rörelserna som finns med i klippet nedan. Herrejösses, har så ont i axlarna efter den låten, inte van att använda kroppen på detta sätt. Kolla in dansen så får ni se vilken otroligt kul träning man får utföra på ett zumba pass.


Kommentarer
Postat av: Emelie

Ja vill oxå gå på zumba! Bara varit en gång, himla kul!

2012-01-24 @ 20:45:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0