Lille herrns födelsedag

Tänk att min lilla systerson fyller 3 år idag! Känns som att han alltid har funnits, men samtidigt känns tre år ganska litet. Vad gjorde vi innan Agaton fanns? Tänk att en sån liten människa kan betyda så mycket. Häftigt. <3

Agaton är en jättemysig liten kille som tycker om lördagsgodis, att leka med sina bilar, måla, kramas, pussla, titta på film, springa, starta kuddkrig, läsa böcker, och spela spel på mobilen. Han är lugn och försiktig men ändå lite busig ibland. Han är alltid snäll och omtänksam & för några veckor sedan lärde han sig säga Sofie. =) Nu ropar han inte "moster sii" längre, nu säger han moster eller Sofie. Han har lärt sig att säga F. Yeah!


Gullunge!


Tyvärr har jag inte kunnat gratta honom personligen, men jag kunde gratta honom på telefon. Han hade fått lördagsgodis (på en fredag!) så jag blev lite avis. ;) Sen berättade han hur hans dag har sett ut, att han blev väckt av mamma & pappa som kom med frukost på sängen och presenter. Att han fick göra fruktsallad på dagis och bjuda de andra barnen. Sen hade han ätit tårta på Stålboms med mamma och nu ikväll skulle han få sin favvo mat, spaghetti och köttfärssås. Vilken toppen dag! =) Han har kollat på filmen som han fick av mig flera gånger, och det fanns dessutom en brandbil i paketet! Extra roligt.




Han fick en sagobox från Stadens Hjältar av mig. Stadens Hjältar är 3D-animerade sagor som handlar om utryckningsfordon i en liten stad. Agaton fick "Flygplanet som försvann", man får sagan både som bok & film och boxen innehåller även en leksaksbil och lekmatta. Perfekt present!

Nästa helg åker jag ner till Falkenberg och hjälper till med flytten, och då ska han få en liten present till. O en massa pussar och kramar, som vanligt. =)

Kommentarer
Postat av: Syrrab

Du är världens bästa moster!!! Pussar och kramar

2012-01-20 @ 22:28:04
Postat av: Jenny Pugh

Ah vad harligt, later som en toppenpresent till en liten toppenkille! Sa himla harligt band du och Agaton har, onskar att jag hade lika nara till Leo. Ibland ar det verkligen trist at bo sa langt borta, vad tankte jag nar jag flyttade hit???

Jag langtar verkligen tills vi far sverige besok i var och i sommar.

Kramar till dig o din lille systerson <3

Jenny

2012-01-22 @ 16:52:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0