Hinsehäxan

Om ni har tänkt kika på miniserien "Hinsehäxan" som har premiär ikväll kl. 21:00 på ettan så ska ni kolla efter de scener som utspelar sig på nattklubb. För de scenerna är inspelade i en utav lokalerna som vi hyr ut på jobbet, nämligen biograf Drakens foajé. Jag jobbade under de veckor i somras som de byggde upp, filmade, och rev ner allting. Det var långa dagar, jobbiga dagar men också ganska spännande att få en inblick i deras arbete. Fick vara med och kolla på när de spelade in vissa scener, himla fräckt asså! Ett hundratals statister satt i våra konferenslokaler och väntade på olika tagningar. De var alla stylade i 60-tals kläder, frisyrer och smink.

Vilket enormt arbete det är att filma vissa scener. Ska bli spännande att se hur mycket av det materialet som kom med i själva serien. 4-5 veckors arbete för flera hundratals människor kanske blev en eller några minuters material. Helt sjukt egentligen.

Jag tror att det kan va en bra serie, jag gillar verklighetsbaserad film och tv. Åh vad kul!


Kommentarer
Postat av: Syrran!

å, den vill jag se!!

2012-01-10 @ 09:32:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0