Fredagsäventyr

Sent igårkväll anlände jag och Agaton till Göteborg efter att ha åkt både buss och tåg. Dessutom åkte vi spårvagn hem till mej, och det var mycket kul om man frågar en viss liten herre.

Idag låg vi kvar i sängen till halv nio och sen stack vi till affären och handlade frukost, mitt kylskåp var alldeles tomt då jag inte varit hemma på nästan 3 veckor. Det blev tomtegröt till frukost och sen tog vi det lugnt under förmiddagen. Agaton lekte med sina bilar och jag slängde "alla" mina blommor som dött. Nu är det alldeles tomt i fönstrena, usch! Måste köpa nya så fort som möjligt, så det blir fint igen. Jag hann dessutom plocka undan de få julsakerna jag hade framme. Gött.

Efter lunch gav vi oss av på en promenad, det var underbart eftersom vi hade äran att ha solen framme idag. Det är några minusgrader här i gbg så ganska kallt, men jättehärligt väder! Vi (eller jag eftersom Agaton satt i vagnen) gick ner till Hagakyrkan där det finns en stor lekpark med gungor, klätterställning och en massa annat kul. Sen gick vi vidare till Järntorget där det finns en jätterolig studsmatta. Där höll vi igång ett bra tag innan vi tog en paus på Burger King, åt pommes/chicken nuggets och värmde oss lite. Sen gick vi tillbaks och hoppade lite med några andra tjejer och killar. Var väldigt svårt att få med sig lille herrn därifrån men jag lyckades till slut. Kvällen har avslutats med fruktsallad och glass och nu har jag en trött liten grabb som pysslar med sin Bilar tidning. Nu är det läggdags!

Här bjuder vi på ett litet klipp från idag. Agatons favvo var att backa så långt han kunde, sen springa och hoppa på studsmattan. Den här studmattan får vi besöka fler gånger. =)   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0