Myshelg

I lördags åkte jag ner till Falkenberg, igen, för att vara med på lille herrns kalas. När jag knackade på dörren öppnade Agaton och stack fram sitt lilla huvud bakom dörren... "Har du ket med dig?" Haha, ja paketen är ju det viktigaste med kalas. ;) Men sen fick jag ett hej och en go kraaam. Det var ett roligt kalas och han fick massa presenter. Jag lyckades med att inte äta tårta, jag åt en banan istället. Det går bra nu, jag är grym på att hålla mig borta från socker. I söndags bakade syrran semlor och jag & lillen gjorde negerbollar. Jag klarade "The Ultimate Test"! Klarade att baka negerbollar och rulla dom utan att smaka på ett enda litet havregryn. Blev inte ens sugen, och det mina vänner, är en grym känsla! Men jag slängde däremot i mig 2 teskedar semlefyllning som jag lyckades skrapa ihop ur bunken som syrran hade slängt i diskhon. Det är bland det godaste jag vet, när jag jobbade på konditori i Vimmerby så fick jag en egen strut med semlefyllning av bagaren. =) Semla är inte gott, bara mandelmassan. Mums.

Nu har jag klarat mig undan socker på ett 30-årskalas och ett 3-årskalas. I helgen ska jag till Alvesta och hälsa på min kära kusin Marie och hennes familj. Min kusindotter Alexandra fyller 16 år på fredag och jag är bjuden på hennes kalas på lördag. Mycket kalas nu, roligt! Presenterna är dock svårare att fixa, har så dålig fantasi, men det löser sig nog. Nån som har ett bra tips till en blivande 16-åring? 

Nä nu ska jag klampa bort till friskis&svettis och skaka på fettet. Bästa medelpasset nånsin är på tisdagskvällar, en grymt energisk tjej som ler med hela kroppen och hon har grymma låtar. Förra veckan bestod typ halva passet av unga killar, det har jag aldrig sett på friskis förut. Kul.

Jag avslutar med två bilder från helgen...



Jag och lille herrn gosar i soffan efter en lång kalasdag, i väntan på melodifestivalen.



Syrrans hembakade semlor och negerbollar med polkaströssel. Mumsigt eller hur!

Kommentarer
Postat av: Emelie

haha, vilken gullunge. Paket är viktigt =) Och vad duktig du är! kram

2012-02-17 @ 11:32:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0