Lyxig shopping förhöjer tillvaron ibland

Kära vänner,

det här blir ett långt inlägg. Hoppas ni orkar läsa ända till slutet. ;) 

Först kan jag berätta att jag känner mig helt frisk idag efter en rejäl omgång influensa/feber/halsont/snuva. I fredags gick jag hem från jobbet alldeles yr, trött och hängig. Fick ersätta after worken med kollegorna med 2 ipren och sängen. 2½ timma senare vaknade jag jättepigg och mycket bättre, kände mig inte alls sjuk. Gjorde mig iordning och satte mig på tåget till Alvesta för att hälsa på kusin Marie och hennes dotter Alexandra som fyllde 16 år. Blev välkomnad med tacos och hann njuta av lite fredagsmys innan jag stupade i säng. På lördan mådde jag som vanligt, en aningens trött bara och lite ont i halsen. Det var kalas typ hela dan, pratade med släktingar och åt smörgåstårta. Höll mig borta från dessert bordet, och det var inga problem alls. Men fasen vad gott det såg ut! 


 
Kolla här! Hemgjorda princesstårtor och hembakta choklad- & blåbärsmuffins, osså lite köpebröd på det.



Här har vi födelsedagsbarnet (som egentligen inte är nåt barn längre). Försökte få ná till o le litegrann, men det var bannemig omöjligt. Suck, tonåringar.  

Jaja, lördagskvällen spenderades framför tvn och melodifestivalen. Jag och Alex låg och killade på varandras armar och ben som vi brukar göra. Så himla skönt, finns ingen som är så grym på att pillas i håret som Alex, jag typ somnar varje gång. Det saknar jag, nån att ligga och killa på innan man ska sova, mysigt med närhet. På söndan skulle vi åka och shoppa bestämde vi. Men nehe, först vid tretiden på eftermiddan slog jag upp ögonen och ångrade det genast. Lyckades ta mig upp (såg dock ut som ett vrak, vilket även är bekräftat av säkra källor) och tvingade i mig några matskedar fil ihop med tabletter. Gah, vad jag hatar att va sjuk. Det blev ingen shopping såklart. Jag tror jag var vaken typ 2 timmar sammanlagt på nästan 2 dygn. Skulle åkt hem på söndagskvällen, men det fanns inte en chans att jag skulle kunnat ta mig ombord på tåget och överlevt. Fick sjukanmäla mig och stanna i Alvesta. Först i onsdags kväll åkte jag hem. Åh vilken rolig vistelse, jäkla baciller! Inte jättekul att va borta när man är sjuk, men det var samtidigt skönt, för Marie (hönsmamma som hon är) tog hand om mig. Köpte nässpray, lypsyl, tranbärsjuice (urinvägsinfektion) och lagade soppa till mig. Hon "tvingade" i mig glass också, för det ska tydligen hjälpa. Höll på att brinna upp av febern (nästan iaf) så hon rotade fram lite sockerfri glass, haha. Men nu mår jag bra igen, så himla gött! =)    


Plötsligt händer det! Äntligen har jag återfunnit en gnutta lust för shopping! Det var verkligen länge sen jag tyckte att det var roligt att lägga pengar på kläder. Jag har inte hittat nåt som jag tycker att jag passar i, tycker bara jag ser tjock, kort och konstig ut. Har väl snarare handlat om synen på mig själv kanske. Men idag efter jobbet tog jag en "liten" sväng till stan. Är så glad för jag hittade riktigt roliga grejer som jag känner mig mega nöjd med (än så länge). Det blev ett par jeans från gina tricot, köpte ett par mörkblå av samma modell i augusti när jag var i sthlm och hälsade på kusin Anna. Dom jeansen har jag varit så nöjd med, använt dom sjukt mycket och de har jättebra passform. Nu blev det ett par i samma modell fast ljusare som passar till våren och sommaren. Köpte dem som är till höger på bilden nedan. En glad nyhet är också att jag fick byta ner mig en storlek i jeansen. =D  





Sen hittade jag denna ursöta toppen i spets på gina tricot också, så den var jag ju bara tvungen att ha. Jeans och vitt borde tillhöra vårens måste-ha! Så snyggt, särskilt om man får lite färg på kroppen.  



Sen gick jag runt och letade efter dojjor. Hittade ett par ursnygga bianco boots och förvånade mig själv och köpte dom faktiskt. Jag är extremt snål, och vill gärna tänka igenom sånna här "stora" inköp noggrant, men idag satsade jag. Är dock lite osäker. Inte på om de är snygga, de är galet snygga!!! Men passar de ihop med jeansen som har dragkedja längst ner vid ankeln på varje ben? Vad tror ni? Blir det för mycket dragkedja, eftersom det är zip på bootsen också? 
 


Fanns ett annat par som också var ganska snygga, med träklack, se nedan. Dock 300 spänn dyrare. Men passar de bättre till jeansen? Sen till sommaren så blir det ju ballerinas istället, längtar tills dess också! Har redan spanat in ett par skor som jag måste ha! Billiga också, ännu bättre. =) Jag är på gång nu hörrni. ;)




Nå, vad tycker ni? Ge mig gärna råd ang. skorna vs jeansen. Please, i need help...

Kommentarer
Postat av: Emelie

skönt o bli lite upppassad när man är sjuk:) tycker både skorna var väldigt fina. jag sklle inte tänka på att det var dragkedja och dragkedja om du inte sagt det så det är nog mest om du själv stör dg på det.Vilket jag lite tror att du kommer göra, perfektionist;) kram

2012-02-27 @ 08:01:30
Postat av: jenny pugh

Gulligt av marie att ta hand om dig nar du var sjuk o skont att du mar battre nu. Du hann ju fira Alex iallafall. Jag tycker nog att de skorna utan dragkedja blir snyggast om jeansen har dragkedja... men tror oxa att du ar den enda som kommer lagga marke till det. Assnyggt med vit topp till jeans!

kram

2012-02-27 @ 19:01:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0