Mäktigt luciafirande 2012

I torsdags morse innan vi åkte iväg på spa så genomförde vi ett lucia event på jobbet, tillsammans med Dansforums "Performing Art School" bjöd vi in ett hundratal gäster från företagen som sitter i samma hus som oss. Vi bjöd på lussefika i vår magnifika kongressal där vi dukat med runda bord. Jag visste att det skulle bli bra och har hört mycket om Dansforums annorlunda lucia "show", men det var så mycket bättre än jag nånsin kunde föreställa mig. WOW! Vi kommer göra detta till en ny tradition och nästa år skulle jag vilja filma hela showen. Magiskt var det och rysningarna bara sköljde över hela mig. Det var ca 50 elever, hälften svartklädda och hälften vitklädda, som sjöng och uppträdde i ca 40 minuter. Allt ifrån vanliga traditionella lucialåtar till pop låtar, både ballader och tempolåtar. 
 
Här är en liten snutt där de sjunger en av de bästa låtar som finns på denna jord. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0