Mysig augustikväll

Nu är min kusse Anna i stan och hon kommer vara här typ en gång i månaden via sitt nya jobb. Superduperskoj, för då kan vi hänga betydligt mer än vad vi annars kan, för hon bor ju i sthlm och det är en bra bit härifrån. Igår bodde hon på hotell men inatt ska hon sova över hemma hos mig. =) Jag kan nog inte matcha samma service på boendet med ramlösa/choklad på rummet och lyxig frukostbuffé, men jag har lite bigarråer i en fin glasskål och man kan välja mellan havregrynsgröt eller yoghurt/fil till frulle hemma hos mig. Hoppas sällskapet väger upp, haha.
 
Igår möttes vi upp efter jobb och sen drog vi ut på en liten jogg/springtur på en liten slinga vid Chalmers. Har aldrig tänkt på att den slingan finns, blev tipsad av en kollega som springer mycket inne i centrum. Det var jättebra, där kommer jag tillbringa en hel del tid kan jag säga, sjukt nära mig och slingan är endast 1-1,5 km så då behöver man inte ge sig ut på värsta rundan utan kan köra så många varv man vill. I mitten av slingan finns en stor fotbollsplan där både unga och äldre tränade i lag och spelade, så man hade något att titta på där man sprang. Nu finns det inga ursäkter till att ställa sig på löpbandet för nu har jag ju en motionsslinga som ligger lika nära som gymmet. Toppen!
 
Efter springturen som blev ganska lugn och kort, gick vi hem till mig och åt hemmagjord kycklingsallad med avokado och melon. Vi satt på balkongen för solen var framme, men lite småkyligt var det ändå så man får äta snabbt, haha. Sen gick vi ner till Götaplatsen där Melissa Horn spelade, vi trängde oss in vid pressbyrån och stod ett tag och lyssnade. Himla mysigt men fasen vad folk överallt, man får nästan panik när man inte kan ta sig fram längs avenyn. Ikväll ska vi ut och käka på en turkisk restaurang där de har supergod mat. Dessutom är det klarblå himmel, strålande solsken och 24 grader varmt idag så kvällen blir nog underbar. Sen kanske vi strosar lite på avenyn och runtikring, det händer saker överallt i Göteborg denna veckan, för det är Kulturkalaset och allt är gratis. =D 
 
Anna och jag utanför pressbyrån.
 
Vi fick höra flera goa låtar med Melissa, hon körde även "Om du lämnade mig nu" som är grym!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emelie

Åh!!vad kul!!!! Kollat på några helger som kan passa än?

Svar: Jajamen, vårt förslag är helgen 24-25 november. Kolla om du kan då!
sofie

2012-08-15 @ 14:59:09
Postat av: Linda

men å vad mysigt!!!! blir avis, vill också va där!! Jag tycker du och jag ska planera vår Stockholmsweekend som vi ska göra!!!! den har jag INTE GLÖMT!

Svar: Jag har inte heller glömt! Ska vi titta på nån helg i oktober? =)
sofie

2012-08-15 @ 19:30:53
URL: http://blogg.mama.nu/livetarnu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0