The Påsk Weekend

Påskhelgen var underbar men tiden rusade iväg och vips så är man tillbaks i götet igen. Tiden går ju fort när man har roligt, och roligt var det verkligen! Anlände i vimseby vid femtiden på skärtorsdan och fick skjuts hem av Tomas och Louise. Samtidigt som jag hoppade ur bilen så svängde Bengt & Monica uppför grusvägen mellan husen, pratade lite med dom innan jag gick in och kramade om pappa o Anki. Tre minuter senare parkerade syrran m. familj utanför huset, fullt ös i Uggletorp minsann! =)

Torsdagskvällen ägnades åt tacomys och trängsel i soffan framför tvn. Somnade nog kring elvatiden och tur var väl det för kl. 06:10 vaknar Agaton till liv och kan såklart inte somna om. Slumrade till lite men vaknade sen av att lille herrn kryper upp i min säng och vill spela på min mobil, jag försökte somna om medans han låg och spelade. Hann väl slumra till igen innan jag igen vaknar men denna gång av att lille herrn sitter vid mitt huvud och ropar högt samtidigt som han knackar med handen på mitt huvud: - Sofie, jag pratar med dig!!! Haha, herregud. Syrran vaknade också av hans höga röst och var inte direkt på bästa humör. Sen var det kört, ingen idé att somna om, så vi gick upp Agaton och jag. Tände i pannan för det var så kallt, bara 15 grader inne brrr. Sen åt vi frukost ihop och lille herrn kunde inte sluta tjata om hur lång tid det var kvar tills Anna skulle komma. För när Anna kom skulle vi minsann måla påskägg, åhh som han längtade och tjatade och frågade. Fick ett sms av Anna att hon skulle bli 15 min sen, det tyckte Agaton inte om, man måste ju komma i tid! Haha.



Här sitter vi och målar, Anna, jag, syrran och lille herrn. Jättemysigt var det och fina ägg blev det. =)



När vi sitter där och målar och pratar i godan ro så får vi plötsligt besök, av Påskharen alias pappsen/morfar. Inget litet påskägg heller, megastort och fyllt med godis. Agaton tyckte dock det var läskigt och klamrade sig fast vid sin mor. Men sen blev han lite lugnare när pappa/morfar tog av sig och visade att det bara var en dräkt. Sicket påhitt va! Påskharen finns ju inte på riktigt.   

Vi hann också med ett besök hos Emelie, Emil och deras lilla Leo. Åh som vi gosade med lillkillen, han är hur go som helst och supersöt!




Jag blev nästan sugen på en egen bebis ;)




En rolig avslutning på påskhelgen var att gamla "järngänget" träffades (o jag var med denna gång), lääänge sen alla var hemma i vimseby samtidigt. Jag kan inte fatta att det har gått så många år sen vi arbetade ideellt med ViRuS (VimmerbyOrtensRyttarföreningsUngdomsSektion). Jag var ordförande i typ 2 år eller nåt sånt, kommer knappt ihåg längre. Men på den tiden ägnade jag större delen av mitt liv till att leda, planera och genomföra alla möjliga arrangemang i stallet såsom ponnyridning, luciashow, blåbärshoppning, tävlingar, teorilektioner och spökövernattningar. Vi tjänade in mycket pengar så vi kunde köpa hinder, diverse material till stallet och t.o.m två ponnysar till ridskolan. Åh vad kul vi hade och framförallt: Vi ökade intresset & engagemanget hos många ungdomar. Vi var bra förebilder och ungarna stod i kö för att få sköta hästarna eller för att få va med på uteritterna som vi anordnade. Det var en fantastisk upplevelse som jag kastades in i, hade ingen aning om vad som väntade mig när jag tackade jag till att vara suppleang i ungdomssektionen. Vi hade en härlig gemenskap och det var verkligen lärorikt på alla sätt.



Ståendes: jag, syrran och Sara
Sittandes: Sandra, Sandra, Fanny och Hampus. 

Vi var ju inte de enda som var med i ungdomssektionen, det fanns en massa fler. Men just detta gäng umgicks väldigt mycket "privat" och spenderade sjukt mycket tid tillsammans i stallet. Åh vilka härliga minnen. =)

Men nu är påsken över och vi kan blicka framåt mot valborg, pingst och vår/sommar. Ska bli ljuvligt!   

Kommentarer
Postat av: Linda

verkligen en härligt påsk, hoppas du sov gott på måndagen när vi åkt hem.. =)

2012-04-14 @ 11:21:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0