Min Ängel

Igår var jag med om något mycket märkligt. Bara måste skriva ner detta så att jag aldrig glömmer det. Efter jobbet traskade jag snabbt iväg till friskis&svettis och ställde mig på löpbandet och sprang i 40 minuter innan jag hastade mig hemåt för att ta en snabb dusch innan middag hos Johanna. Som alltid drog jag fram mobilen och satte igång spotify och jag var så sugen på att höra någon av Pernilla Anderssons låtar som jag har i min lista som heter ballader. Pernillas 4 låtar finns längst ner på listan, nyligen tillagda. Jag tryckte igång en låt, precis som jag alltid gör, hör hur den börjar spela och lägger sen ner mobilen i min högra jackficka...precis som ALLTID. Bara det att efter ca 30 sekunder så hör jag hur låten avbryts och jag hör en massa snabba låt snuttar innan en låt med Sonja Aldén sätter igång. Jag lyssnar inte så noggrannt utan tar irriterat upp mobilen och trycker tillbaks på Pernillas låt, som jag väldigt gärna vill höra. Lägger ner mobilen i fickan igen, denna gång förstiktigt då jag tror att jag omedvetet kommit emot touch screenen och råkat byta låt. Efter några sekunder händer samma sak igen, låten byts ut mot denna Sonja Aldén låt...som inte ens är låten efter utan ett flertal låtar efter. Blir ännu mer irriterad och funderar på hur fan jag lyckas byta...var ju så försiktig! Tar upp mobilen igen och byter till den låten jag VILL höra. Sen håller jag i headset sladden och hivar försiktigt ner mobilen i fickan, snuddar inte det minsta vid skärmen. Fortsätter traska på då jag har lite småbråttom, efter en liten stund byts låten igen och jag blir vansinnig, så fruktansvärt irriterad! Envist svär jag högt för mig själv och drar fram mobilen igen, tar denna gång en annan låt med Pernilla, tänker att det kanske är något fel på den jag valde från början. (fast jag har spelat den 50 ggr innan...MINST och det har aldrig vart problem innan. Även denna gång byts låten och hoppar fram typ 6-7 låtar i listan till exakt samma låt med Sonja Aldén. När jag har gjort samma sak 7 GÅNGER! 7 gånger, alltså 7 gånger! (jag vet, jag är jävligt envis!)...går det plötsligt upp för mig vilken låt det är som "mobilen" hela tiden byter till. Jag bokstavligt talat stannar mitt i ett steg och tappar andan för en sekund. Kan det vara slumpen, är min mobil knäpp eller är det någon som försöker säga mig något? Jag vet vad jag tror, men ni får dra era egna slutsatser.

Detta är låten som "mobilen" hela tiden bytte till. Det är en låt som jag lyssnat väldigt mycket på och jag älskar den! Har säkert sjungit den högt upp mot himlen i vissa stunder i mitt liv...som ett rop på hjälp eller nåt sånt.




Jag kan tillägga att när jag lät låten fortsätta spela så hände inga fler avbrytningar eller låtbyten...jag lyssnade klart på den och med ett litet leende på läpparna traskade jag hem och gjorde mig i ordning inför "halv åtta hos mig" hemma hos Johanna. Helt plötsligt kände jag mig trygg.

Kommentarer
Postat av: Linda

Älskade mamma! Usch, gråter när jag hör sången. Vilken häftig upplevelse, mamma tyckte du behövde höra den låten just då kanske..!

2011-09-27 @ 21:07:20
URL: http://www.flowerlowa.se
Postat av: Lisa

Jag tror det var någon som hälsade på dig, som sa "bara så du vet så finns jag här, men du kanske inte alltid känner det", någon som ser till dig och är mån om att du har det bra. Kanske låter lite stolligt men det låter som om du fick samma känsla...:)

2011-09-27 @ 23:52:34
URL: http://yrwalsreseskildring.blogg.se/
Postat av: Sofie

Ja det var en häftig upplevelse, och helt plötsligt kändes hon så nära. Ibland känns det som om hon aldrig funnits...men då var hon så nära som det någonsin går. <3

2011-09-29 @ 18:14:18
URL: http://emmasofiecarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0