Gotte Helg

Vilken härlig helg jag har haft! Synd att tiden alltid rusar iväg när man har roligt, men har hunnit med en massa ändå...

...bland annat 2 timmars powerwalk med Cicci, fredagsmys i soffan med Louise & Andreas som kom på besök, träning, shopping med Johanna, middag med Louise, Andreas och Johanna på restaurang, chillat i bilen med guns and roses i cd-spelaren, vart i syrrans hus och kollat hur renoveringen går, busat med lille herrn, ätit våfflor, träffat pappa och anki som jag inte sett sen i somras, spelat wii med syrran & anki, fått go massage på axlarna av systeryster och dessutom hann jag med att läsa godnatt saga för lille herrn och somnade nästan i hans säng på kuppen. Sen har jag skrattat i massor, nästan ont i käkarna.

Guu vad jag har haft skoj! Känner mig så pigg och alert, måste lyckats hitta rätt balans med min träning & kost för så här bra har jag inte mått på lääänge. Jag sover som en prinsessa också, spikmattans förtjänst skulle jag tro. Inget kan få mig mer avslappnad än när jag lägger mig på min älskade spikmatta. Meditation är viktigt hörrni, spelar ingen roll hur ni mediterar, bara ni gör det på något sätt. 

MEDITERA
Att meditera är att vara i nuet och för en stund släppa allt som sker omkring oss. Gör man det, släpper man också oro och bekymmer för det som har varit och det som komma skall. Det finns många olika tekniker man kan använda sig utav, man väljer själv vad som passar bäst. Spelar ingen roll om du sitter skräddare  på en yoga matta och håller upp händerna i luften, eller om du går en promenad i skogen eller pular i trädgården. Oavsett vilken metod man använder, så handlar det om att lyckas med att "bara vara"...här och nu. 

Jag har inte fattat det där med meditation innan, har tyckt det låter konstigt och att det är nåt andligt "hejkon bejkon". Men nu fattar jag vad det verkligen är, och det är oerhört skönt att koppla av så djupt att tankarna liksom slumrar och allting runt omkring blir oviktigt för stunden. Jag brukar försöka koppla av på kvällarna, funkar bäst när jag är själv och verkligen kan koncentrera mig. Precis innan jag ska sova så lägger jag mig på rygg på spikmatten, stänger av all teknik som tv:n och stereon, släcker överallt. Så oerhört skönt med tystheten, och spikmattan får mig att slappna av mycket lättare. Slutar oftast med att jag somnar väldigt väldigt djupt och gott. Dom stunderna är guld värda för mig. 

Testa ni också, hitta ert egna sätt att "bara vara". Det har hjälpt mig att hantera stressen som tidigare hållit ett hårt grepp om mig, men inte nu längre! =)

Vill bara avsluta med att rekommendera er att spela Wii! Det är galet kul och man rör på sig vilket är nyttigt både för kropp och själ. Hehe, hälsocoachen Sofie ;) Jag utmanade syrran i att paddla kanot och fy vad vi kämpade. Pappa & Anki hade väldigt roligt åt oss där vi flängde med armarna hysteriskt i luften. Jag vann! Yeah! Jag brukar inte ha så mycket tävlingsinstinkt men när jag möter syrran så får jag press på mig...det är barndomsminnena som väcks till liv, eftersom jag är storasyster så bara måste jag visa att jag är större, starkare och smartare. Men hon slog mig i bordpingis och basket den lilla fisen. Attans!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0