CLEAN



CLEAN är det hetaste inom parfym och kroppsvård och är ett helt nytt koncept. Alla dofter har sin utgångspunkt i ett stycke tvål vartefter doftnoter blivit tillsatta, då skapas en doft. Parfymerna och de övriga produkterna har alla samma effekt; känslan av att komma direkt ur duschen. Namnet säger allt om doften - enkelhet och renhet som representerar mycket av det användarna önskar i dagens samhälle. CLEAN är en exklusiv doft för den enkla sidan av ett komplicerat liv. Den unika fräscha lukten inspirerad av tvål är skapad i små kvantiteter vilket försäkrar att alla ingredienser är färska, rena och av högsta kvalité.



Denna parfym har jag köpt från ebay.com. Ett riktigt klipp gjorde jag, betalade endast 130 kr (inkl. frakt från USA). På nelly.com kostar den 450 kr + frakt. Den har extrakt från näckros och violblad med en antydan av tropiskt regn och sandelträ som ger en uppfriskande, enkel, fräsch doft. Asgo rent ut sagt! Tycker jag. Det luktar verkligen som om man precis tagit en redigt fräsch dusch, ingen tung parfym utan lätt och enkel. Me like! Om nån vill köpa parfym på ebay.com så kan jag rekommendera en säljare...billigt, bra service, snabb frakt och äkta varor. Inga kopior.

Nu ska jag ta en paus i mitt "copy and paste"-arbete som jag tagit hem från jobbet. På onsdag ska ca 900 namnskyltar vara utskrivna och sorterade, upplagda på bord och redo för att delas ut till en massa seminarie besökare. Om jag bara hade kunnat få alla namn rätt och slätt i ett excel dokument, men så lätt kan man inte ha det...nä, istället får jag 12 olika excel dokument med ca 200-400 namn i. Det är 12 olika seminarier och folk har anmält sig till varje seminarie, men det är ju en massa av deltagarna som anmält sig till flera seminarier, och det räcker ju med en namnskylt/deltagare. Då kunden inte kan leverera en enda deltagarlista utan 12 olika så får jag sitta och reducera ner dessa 12 dokument till enbart 1. Suck! Det är alltså tusentals namn som ska klistras in i ett och samma dokument, där jag sen sorterar i bokstavsordning och får sitta och radera dubletter. Suck. Nåja...jag börjar se ljuset i tunneln och kunden som jag gör detta åt, skrev tidigare: "Du är en pärla." Det gjorde mig lite mindre irriterad. Vill inte ha detta projekt att stressa över på måndag och tisdag, därför tog jag med jobb datorn hem och får kramp i fingrarna på en lördag.

Jag har ännu en "inte-göra-nåt-speciellt" helg och nu börjar jag återhämta mig ordentligt. Känner hur energin börjar vakna till liv och även lusten. Idag har jag varit på stan och inhandlat en hårtoning från HM och lite andra gottegrejer, och nu tänkte jag dra igång min spa-kväll. Dags o bli fräsch igen efter några veckors stressande och sjukdom. Försöka få upp påsarna som hänger under ögonen till normal höjd och att få hårstråna på huvudet att dansa igen, kanske kan få igång en slowfox i alla fall...kräver inga mirakel. Naglarna skall putsas och fötterna smörjas in...och benen ska plöjas från allt förvuxet ogräs. Jag kommer nog bli en människa igen. =D

Idag har jag även hunnit städa och laga redig mat, vilket är viktigt, så man får i sig alla vitaminer och det som kroppen behöver. Städningen är bra för själen, iaf för min själ, ordning och reda mår jag bättre av. Har fått fram lite doftljus i fönstrena och det doftar fikon i hela lägenheten...mumma! Träningen har jag också kommit igång med igen, efter 2 veckors uppehåll pga envis förkylning. Är stel som en pinne pga all träningsvärk, men nästa vecka, då jäklar! Då kommer jag va fräsch, len, dofta gott, ha ordning i huvudet och va starkare än nånsin.

Imorrn ska jag åka till Falkenberg för o hälsa på systeryster och lille herrn. Han ringde mig i onsdags och sa att jag fick va hans kompis. Gissa om jag blev glad över att höra det. Värmde riktigt gott. Han berättade också att han gjort ett armband på dagis, och han lovade att göra ett till mig med, i en massa olika färger. Spännande. Får se vad vi hittar på imorrn, kanske dekorerar en pumpa eller något annat halloween-pyssel. Jag får klura ut nåt bra. Förra gången vi umgicks så drog vi iväg till Fynda (affär) och provade maskerad hattar, det var jättekul, tyckte både jag och Agaton. Men vi köpte ingen hatt utan ett paket bilar istället. Hehe.

So long, farewell, auf wiedersehen goodbye.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0