Halv åtta hos mig

2011-11-04_15_25 (MMS)

Igårkväll var det min tur att bjuda på middag, jag o tre tjejkompisar kör "halv åtta hos mig" under hösten. Jag var 2:a så nu är halva omgången klar, jag ser fram emot att få njuta av ytterligare några 3-rätters bjudningar. När man själv håller i galejet så blir det ingen ro o vila direkt. Har lagt ner en massa energi på min middag o jag är supernöjd! Allting gick så smidigt och maten blev kanon, alltid pirrigt när man testar helt nya recept, o nya drycker. Förrätten blev en succe, jag serverade tre olika ostar på tranbärsknäcke. 1. Västerbottenost-smör. 2. Krämig mögelost (fromage de rois) & en päronmarmelad med kummin till. 3. Svensk getost med aska (Herta) & nypon- och rabarber marmelad. Till detta serverade jag en fransk cider från Normandie. Passade perfekt, särskilt med mögelosten. Kul med nåt annat än vin till ost tycker jag. Ja resten av menyn ser ni på bilden ovan, allt blev grymt gott! Väldigt lyckad kväll, jag ger 5 stjärnor till mig själv. Hehe =D


Kommentarer
Postat av: Lisa

Förrätten lät supergod! Den får du bjuda på nån gång när man har vägarna förbi:) Ser inte vad resten av menyn bestod av...berätta!

2011-11-04 @ 18:59:28
URL: http://yrwalsreseskildring.blogg.se/
Postat av: Emelie

gud vad kul och vilken middag du gjorde!Ska testa att göra din efterrätt! Brukar alltid bara göra vaniljpanacotta med bär.

2011-11-12 @ 13:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0