Mina små inredningsprojekt fortlöper...

Nu har min pyssel-glöd vaknat till liv igen efter att ha legat i ide ett tag...igårkväll satte jag ista med mitt projekt "tapetsera-ståbord". Det är 1:a gången jag ger mig på att tapetsera överhuvudtaget så lite pirrigt var det, men det gick grymt smidigt måste jag säga. Jag började med att slipa bordsskivan med sandpapper för att få bort den glansiga ytan, då får även limmet bättre fäste. Sen klippte jag ut bitar från en överbliven tapetrulle som jag fick av Pappa & Anki, penslade på lacklim och klistrade på tapeten helt enkelt. En våd räckte inte på bredden så fick öva mig lite på mönsterpassning oxå. =) Jag skar sen av tapeten runt kanterna och lackade sen bordsskivan för att få ett bra skydd och en blank yta. Mycket smidigt att jag kunde använda samma komponent som både klister och lack, kan rekommendera lacklim, finns att köpa på PanduroHobby. Kanterna på bordsskivan ska jag nog måla med vit färg, kan bli klurigt att tapetsera där tror jag...

Ståbordet knep jag från jobbet då det skulle slängas pga kantstött skiva och massor av repor, 0kr. Tapetrullen fick jag av Pappa & Anki, 0kr. Lacklimmet, 149kr. Sandpapper, 39kr. 

Total kostnad: 188kr. (sen tillkommer kostnad för lite vit målarfärg till kanterna) 


Visst blir det läckert? Jag är jättenöjd! =D


Kommentarer
Postat av: Linda

wow vad pysslig du är!

2011-05-26 @ 17:00:45
URL: http://www.flowerlowa.se
Postat av: jenny pugh

Det blir ju jattefint Sofie! Varsta pysseltjejen ju:-)

2011-06-03 @ 19:47:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0