Dröm nr 1: Livslång romans!

Den enda livslånga romansen man kan ha är med sig själv. Därför måste man vara noga med vad man säger till sitt jag. Mia Törnblom skriver att man ska säga bra saker till sig själv varje dag -och har man inget bra att säga, så ljug. Det går på ett enkelt sätt att träna upp självkänsla, självkänsla är precis som fysisk kondition, en färskvara.

En förutsättning för att vi ska kunna utvecklas och nå våra mål är att vi tillåter oss att ha drömmar. Det kan låta som en självklarhet, men om vi vill bli något - måste vi först ha önskat oss det, skriver Mia.

Jag har börjat tänka på en massa drömmar som jag har men enligt Mia är det också väldigt bra att skriva ner sina drömmar. Så här på bloggen tänkte jag nu börja dokumentera mina drömmar, för min egen skull, och jag hoppas att det på nåt sätt kan bidra med lite inspiration till er läsare oxå. 

Min första dröm är att bibehålla min livslånga romans med mig själv. Kärleksrelationen med mig själv har nyligen bildats och som de flesta relationer kan vara i början, så är det lite osäkert och pirrigt men väldigt väldigt kul! Ett av mina absolut största problem med relationer är tillit, att våga tro på någon, att den personen inte ska såra mig osv. Jag tar ett stort kliv framåt och vågar lita på mig själv till att börja med, jag litar på att jag kommer göra allt jag kan för att min kärleksrelation med mig själv ska hålla livet ut. Så dä så! =) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0