Min favorit just nu...

Jag som brukar vara galen i "mello festisen"  och eurovision har detta år endast sett på en delfinal, den 1:a. I lördags var jag hos en tjej kompis som jag lärde känna i Alvesta för några år sen när vi jobbade ihop. Vi lagade tacos och kollade på finalen, fick reda på att hennes pojkvän spelade fiol på scenen med Christian Walz. Har nu lyssnat igenom en massa låtar och fastnat för just Christians bidrag - Like Suicide. God damn vad bra den låten är, jag älskar musiken med livs levande fiol och cello musik, snabbt så in i hundan går det med stråkarna oxå! Så fräckt att blanda modernt med klassiskt! Sen vet jag inte om Christian är så intressant att se på, fast man kan ju inte klaga på hans inlevelse. Men det är mycket häftigare att spana in musikerna och deras kroppsspråk, fan vad duktiga dom är! Gillar deras coola stil, vanligtvis ser man inte mycket utav musikerna i orkestrar, men denna idén med att de ska sitta på scenen och spela är riktigt kul! Jag vill oxå va sådär grym på nåt klassiskt instrument, dom inspirerar mig, jag vill oxå va cool!!!

Spana in Ciccis pojkvän Max som sitter längst fram till höger och svänger med sin stråke.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0