Många tankar kring begreppen Skönhet & Fulhet...

Jag anser inte att en människa blir vacker (på utsidan) av vissa kläder, smink eller hur de klipper sitt hår eller för att man tränar eller opererar sig. Det är något annat som gör det. Skönheten finns i något annat. Jag tycker det är vackert när människor strålar av glädje, när ögonen glittrar och när någon bryr sig. Det är otroligt vackert när folk vågar gå mot strömmen och slåss för något som de tror på.

En, enligt alla ideal, vacker människa blir ful om han/hon är elak, okänslig, dryg, korkad eller fördomsfull. Jag kan ibland njuta av att se en "snygg" människa (till det yttre) bli ful när det uppenbarar sig att han/hon har ett fult inre. Jag njuter ännu mer när jag ser en "ful" människa bli riktigt snygg när insidan lyser igenom då och då.

Nu tänker jag inte sluta klippa håret, sminka mig eller shoppa kläder...för jag tycker det är jättekul ;P
Men jag tänker lägga mer energi på den glada, snälla, omtänksamma och spralliga Sofie som många gillar...mycket mer energi än vad jag tänker ägna åt att putsa utsidan. ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0