Grupp nr 2

Yeajjjj! Känner mej riktigt glad efter ett besök hos tandläkaren, som jag länge fasat över. Men jag blev positivt överraskad!

1. Jag har sjukt nära till min tandläkare, ca 3 min att gå dit, endast en gata bort.

2. Min tandläkare "Lia" är en ung, trevlig, noggrann tjej som gav ett proffsigt intryck.

3. Jätte fräscha lokaler och grymt service-minded personal i receptionen.

4. Ny utrustning som gjorde att de bl. a. kunde ta bort missfärgningar på tänderna samtidigt som de tog bort tandsten.

5. Jag hade inget som behövde fixas till. =O Men fick rådet att köpa fluor tabletter för det var en tand där det kanske kunde utvecklas ett hål. Nästa besök blir om 1 ½ år. 

6. Jag tecknade friskvårdsförsäkring och hamnade i grupp 2 av 10. Kommer betala 50kr varje månad och då ingår allt. (förutom akut tandvård om jag skulle råka ut för en olycka osv.)  

Vad hände? Jag fattar ingenting? Jag tog en djup suck när jag låg där i stolen och malde för mej själv "det är lugnt, du kommer bara bli pank men du kan leva bra ändå". Så säger hon att det ser fint ut...what??? Jag hade föreställt mej en sisådär 75 hål, mega stora tandstenar samt att tänderna snart skulle lossna så jag måste skaffa löständer...

Det måste va nåt fel på mej och min oro, eller ligger det nåt lurt bakom detta positiva tandläkarbesök?

Fortsättning följer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0