Typ 3-rätters...

Mumma vad massa gott jag blev bjuden på i måndags kväll! Min going Malin spontan-bjöd mig på middag och jag tackade såklart ja. =)

Malin är en riktig pyssel-donna när det gäller mat & dryck så jag visste att det inte skulle bli något "enkelt". Till varmrätt serverade hon en supergod färsk pasta med fläskfilé i mögelostsås toppat med havssaltsrostade valnötter...mmmm mmmm mmmm! Dessutom fick jag för 1:a gången lära mig att äta pasta med gaffel & sked, har jag aldrig gjort innan. I like it!






Såklart hade Malin även förberett en liten dessert, hon älskar sötsaker...å jag mä! =D
 Lime & honungsmarinerade jordgubbar med vaniljglass. Hon ursäktade sig för att hon inte hunnit göra egen hemmagjord glass...äh say what?!





Inte nog med detta! När vi började prata om olika drinkar och lite olika drinktips...så fick Malin plötsligt ett infall! Detta är vad hon trollade fram spontant, helt oplanerat. Jag älskar att få nya tips, denna ska jag garanterat göra själv nån gång i framtiden. En tjejig White Russian a la Malin. Efter bilden togs, så toppade hon med riven marabou choklad...damn! Sen satt vi uppkrupna i soffan och smuttade på dessa ljuvliga drinkar. Jag gillar designen på glasen, ringlad chokladsås som sen smälter ner och gottar sig i de sista slurparna.  




Kommentarer
Postat av: jenny pugh

Saaaaaaaaaaaaaaaaaaaa jakla gott det ser ut!! Nu blev jag hungrig!

2011-06-16 @ 16:24:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0