Rör vid mig!

Beröring är något som jag känner större lust till, på alla sätt och vis. Jag vill röra vid mina vänner och min familj och jag har börjat ta mer på människor omkring mig generellt. Jag är själv lite förvånad över denna utveckling, men också väldigt glad. Tex; om en ansvarig för en konferens på jobbet kommer fram till mig för att fråga något och jag märker att personen i fråga är nervös, orolig & stressad...så har jag vid flera tillfällen automatiskt lagt min hand på den personens axel medans jag tittar personen i ögonen och säger: "Det fixar jag, inga problem". De flesta blir väldigt lugna av detta och jag får ofta ett leende tillbaks. Kan det vara så att denna lilla beröring gör att de blir lugnade, att de litar på mig eller att de helt enkelt känner att någon bryr sig? Jag är inte någon som har lätt för beröring, får ofta känslan att jag vill dra mig undan när någon närmar sig mig. Men när en vän tar i mig (förutom kramar) så blir jag väldigt glad, det får mig att känna mig omtyckt och framförallt får jag en varm känsla genom hela kroppen. 

Jag törstar efter beröring, kanske därför mitt intresse för massage ökat på senare tid. Jag har börjat fantisera och drömma om att utbilda mig till massör. Mina senaste offer var mina kusiner Anna & Emelie...hehe. När jag var i Stockholm för några helger sen så testade jag mina kunskaper på Emelies fötter och Annas rygg. Helt otroligt vad kul det var! Dom flesta skulle nog säga att det är roligare att vara den som blir masserad, men jag tycker det är skitkul & intressant att göra det på någon annan. Medans jag masserade Emelies fötter när hon låg i soffan så tjötade vi ju såklart en hel del...och jag bara satt där och levde mig in i masserandet. Grym känsla när man upptäcker att tiden bara flugit iväg. Sen gav jag mig på Annas rygg och det var också spännande, lite rädd att jag ska göra något fel men bara man tar det försiktigt så går det nog bra. Jag älskar att hitta fel och sen kunna hitta orsaken till felet för att sen kunna åtgärda det...jag vill hjälpa människor. Jag finner enorm tillfredsställelse i att göra så att människor mår bra och blir glada. 

Alltså detta är helt sjukt, men nästan varje dag önskar jag att jag hade någon att kunna få massera och ta hand om. Vill tända ljus och göra det mysigt, köpa speciella massageoljor och sen sätta igång med lite "healing". =D  


OBS!!! Presenttips för mina nära & kära som funderar på vad dom ska ge lilla mig i födelsedagspresent:

Göteborgs Massageskola

Massage för hemmabruk två dagar kl. 10.00 - 16.00. Här lär du dig grundläggande massage av hela kroppen inkl rygg o nacke, ben och fötter, armar o händer samt huvud och ansikte. Perfekt för dig som vill kunna massera dina familjemedlemmar och vänner eller om du vill prova på om massageterapeut är yrket för dig.

Avslutar med ett bra citat från en klok människa!

”Den som ständigt får uppleva beröringens gåva blir fri från
rädsla, frisk till kropp och själ och frimodig i sin livsattityd.
Se mig, hör mig, berör mig, älska mig” (Beijbom,1996).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0