Dröm nr 2: Våga visa känslor!

Varför är det så svårt och jobbigt att visa vad man känner…eller prata om det? Kanske är det känslan av att man hamnar i underläge, att man fullständigt blottar hela sin själ...oerhört skrämmande tycker jag att det är. Fast jag har blivit mycket bättre på att prata om och visa känslor gentemot vänner och människor omkring mig i allmänhet...men när det kommer till djupare känslor...som kärleken till någon som man har kär, då blir jag livrädd! Jag har kommit så pass långt att VILJAN finns där, VILJAN är enormt stark...men hur gör man? Hur ska jag våga bryta ner den stora tjocka muren jag har kring mitt hjärta? O framförallt: Vad får jag för reaktion....?

Hur kommer det att kännas när den där muren börjar rivas? För ner ska den garanterat, det svär jag på, kanske kommer den aldrig försvinna helt...men den ska inte få skugga mitt hjärtas innersta rum så länge till, för mitt hjärta börjar bli redo för att få börja leva!

Nu finns VILJAN, och med vilja kommer man långt. =)    


Kommentarer
Postat av: jenny pugh

Jag har svart att vara arlig med andra om jag har nagot negativt att saga. Tycker det ar jattesvart att vara rak och saga att sa har tycker jag inte om att bli behandlad. Forstar inte varfor, men istallet ler jag falskt och latsas som ingenting. i andra sammanhang har jag inga som helst problem att prata kanslor. Knappt va ;-)

2011-06-03 @ 19:54:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0