Pyssel lust

Nu flödar kreativiteten igen vad gäller mina pyssel projekt hemma i lägenheten. Det kommer och går i perioder som sagt och just nu är det skitkul att fixa lite och otroligt glädjande när det blir som man hade tänkt sig!

Jag har äntligen fått klart mitt ståbord och jag känner mig sååå nöjd! Igår köpte jag en liten burk vit färg och målade kanterna och undersidan av bordsskivan så att det matchar med tapeten. Mycket snyggare än den skadade fula furuskivan, tänk vad man kan göra med lite tapet och färg. Bordet passar bättre såhär på min balkong istället för på soptippen tycker jag... =D

Jag tänkte inviga detta tjusiga mingelbord genom att bjuda mina kusiner Emelie & Jocke på bubbel och snittar nästa vecka när dom kommer för att bo hos mig i 2 nätter. Vad sägs om det? Kan ni se champagneglasen fyllda med bubblig dryck och en liten bricka med blandade godsaker på bordet...jag kan se det framför mig i alla fall. Det kommer bli alldeles fantastiskt!




Den fina blomster dekorationen som står på bordet är också ett nytt pyssel alster. Vasen köpte jag för nån månad sen på rea i nån inredningsaffär, kommer inte ihåg vart, men billig var den. I den har jag placerat några snygga plast blommor inköpta på Lagerhaus. Jag älskar blomster, men jag är dessvärre inte så duktig på att få dom att överleva, därför lägger jag gärna pengar på plast som håller för alltid.

Sent igårkväll fick jag också för mig att fixa mina tavlor som legat i ett hörn alldeles för länge nu. Jag köpte 3 st cancas tavlor hemma i vimmerby för nåt halvår sen men har inte trivts med motivet, det passade inte in riktigt. Det var New York stadsmotiv med skyskrapor och gula taxibilar. Istället köpte jag ett mer passande tyg och har nu klätt om dom så att dom passar bättre med min inredning. Jag gillar hus-temat och hittade ett tyg på Lagerhaus som jag gillar jättemycket. Känns lite mer som lugn & ro, istället för hysterisk new york stadskänsla, om ni förstår vad jag menar.

Jag klippte ut passande bitar ur tyget, strök bort alla veck så att tygbitarna blev helt släta, sen spikade jag fast tyget med små svarta spikar i träramen på baksidan. Voilá!



Funderar på att hänga tavlorna diagonalt istället för på rad...eller har ni någon annan bra idé?


Tips, idéer och komplimanger mottages gärna! ;)

Kommentarer
Postat av: Linda

superfint alltihopa!!!!

2011-07-07 @ 11:56:07
URL: http://www.flowerlowa.se
Postat av: emelie

Jättefint! Du måste komma hem till mitt hus. Behöver inredningstips o du värkar vara rätt person =) Låter fint med snittar o bubbel på din ueplats =)

2011-07-10 @ 22:12:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0