I Want To Break Free

Haha! Jag har städat lite hemma under förmiddan, och när jag stod med min lilla damm-vippa så kom jag plötsligt ihåg nåt jättekul! I våras var jag hemma hos Johanna, hennes bror och hans kompis bodde där under helgen medans dom var på besök i gbg. På söndagsmorgonen satt jag o åt frukost i Johannas tv-rum och killarna höll på att fixa iordning efter sig innan de skulle åka hemåt. Henrik drog igång Queens musik video med låten "I Want To Break Free" på datan och precis i samma ögonblick som Freddie Mercury dansar in med dammsugaren i videon så dansar Daniel in med en golvmopp och gör precis samma rörelser...höll jag på att dö av skratt eller? Ja, det kan man verkligen säga, fy fasiken vad rolig han är! Var bara tvungen att klicka fram videon och köra den medans jag dammade färdigt, HAHA!

Jag älskar Queen! Dom har så sjukt många bra låtar, fantastiska! Förra helgen hamnade jag av en slump framför tvn när de sände en dokumentär om Queen. Blev helt fast, grymt bra dokumentär, och spännande att höra bandmedlemmarna berätta om allt. När de fick idén om att göra denna videon, alltså klä ut sig till kvinnor, så tyckte de själva att det var en jättekul idé. Men MTV vägrade spela videon pga att de var utklädda, hur sjukt är inte det? Det var MTV på den tiden sa en i bandet. Jag fascineras av Freddie Mercury, han var en otrolig sångare, artist och människa. Man dras till honom på något sätt, gillar hans sätt att uttrycka sig på och hans röst är ju oslagbar!

Nähä, nu ska jag ta och "get ready" för snart rullar min syster m. familj in i stan och ska plocka upp mig för att sen åka o shoppa nånstans. De ska sova hos mig inatt, för imorrn ska de till Liseberg! Ska bli så mysigt att få umgås med dem idag, älskar min familj!

Här har ni videon om ni känner för att krydda upp städandet lite! ;)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0