Home Sweet Home

Har ni saknat mej? Jag har nästan saknat mej själv måste jag säga...hehe. Näää, men jag har saknat mitt liv här hemma lite. Fast nu när man är hemma så längtar man tillbaks, varför gör man så? Varför står man med ett ben i dåtiden och det andra i framtiden...varför är det så svårt att njuta av nuet? Ihop med benen kära vänner! =)

Hjälp vad denna veckan har gått fort, fast ändå inte liksom...svårt att förklara men ni förstår säkert. Jag pysslar och donar hemma i lägenheten ikväll...så mysigt att packa upp alla shopping fynd och få lite ordning och reda.

Mitt allra första köp, en röd långklänning för 90 kr. (Tänkte försöka va lite glamourös, lyckas jag?)



Med eller utan banden runt halsen?



Jag har lärt mig dricka kaffe!!! Dra på trissor! Caffe Latte räknas väl...eller? Anna har retat mig hela veckan för kommentaren jag fällde efter att jag köpt min caffe latte: "jag måste ha nåt gott till kaffet". Nu är jag verkligen vuxen, och definitivt svensk! Det blev en bit bounty med mörk choklad...den passade utmärkt till kaffet och jag njöt i fulla drag av denna ljuvliga svenskinspirerade fika som intogs på tåget på väg till shoppingcentret Meadowhall utanför Sheffield.



Massa god mat åt jag oxå! Här en bild från min favvo restaurang i England, Nandos. Som "vanligt" så beställde jag chicken wrap med mango-lime dressing, så bloody gott! Grillad majskolv är en ny favorit, gu så gott det är! 




Till efterrätt blev det glass, mmmm så gott!



Lika gott åt vi hemma om kvällarna, Annas grekiska sallad är bland det godaste jag vet. Äkta insmugglad fetaost från Rhodos gör att jag stönar mellan varje tugga! Njutning på riktigt!



Huddersfield är Europas största Town, och framför allt en väldigt vacker Town! En town är: larger than a village but smaller than a city. Jag har försökt fota det vackra landskapet men det blir aldrig bra på kort, så är det bara. Det måste upplevas på riktigt.



Anna & jag var på bio en gång till, vi såg "BridesMaids" som var riktigt rolig och annorlunda. Inte alls en typisk tjejfilm som man kan tro...se den!





Nu ska jag krypa ner i sängen och kolla färdigt på direktsändningen av The Big Four´s spelning på Ullevi ikväll. Not my kind of cup of tea...när Slayer entrade scenen var det så att mina kinder darrade....uhhuu. =(
Men Metallica funkar lite...hoppas på "Nothing Else Matters" men jag undrar jag...

Over and Out, Peace!

Kommentarer
Postat av: Linda

kul att se bilder från din vecka, ser hur kul som helst ut! Klänningen är superfin, passar på dej! =) ser fram emot att få se Agatons grejjer... Du är så snäll som shoppar åt honom =) puss

2011-07-04 @ 15:04:20
Postat av: Per

Det var en stilig klänning ;-)

2011-07-04 @ 17:28:50
Postat av: emelie

håller med Linda. Känner verkligen igenmig i att man ibland längtar hem och när man kommer hem längtar man tillbaka. Ses snart! Hör av mig i helgen om nästa vecka. Kram

2011-07-04 @ 19:35:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0