Allting har förändrats, men du finns kvar...

Den här låten grep tag i mig när jag hörde den 1:a gången förra sommaren. Jag åkte buss till Johanna i Partille (som jag bodde hos några dagar i samband med flytt) och lyssnade på radion på mobilen, när denna låten kom och jag blev alldeles förtrollad. Har aldrig riktigt gillat Petter innan men med den här låten nådde han fram till mig. I och med den här låten tror jag att nånting hände, en längtan väcktes. Ett hjärta utan rynkor...dom få orden säger så mycket. Så vill jag ha det, jag vill älska en annan människa. Jag har spenderat många år med att fokusera på hur han ska se ut, vad han ska jobba med, hur han ska vara, hur vi ska träffas, hur jag ska se ut, hur jag ska vara, hur vi ska vara...men allt det där tänker jag skita i!

Nu vill jag ha ett leende, en blick, en känsla, ett skratt, en trygg famn, nån som förstår mig, nån att prata med och att dela allt med, en bästa vän...allt det andra kan kvitta. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0