Back on Track

Nu är jag i full gång med både jobb & träning, kul att va tillbaks hemma igen och kunna njuta av sitt vardagliga liv. Har precis stretchat benmusklerna lite här på jobbet, så fruktansvärt stel efter springningen igår. Märks att man haft träningsuppehåll i nästan 2 veckor. Så gött o va igång igen, har saknat det lite. Hade ett eget litet mål att jag skulle springa två ggr när jag var i England men det blev inget med det. Dels pga envis förkylning och dels av lite lathet. Jag hade ju ändå semester så jag tänker inte va så hård mot mej själv. Det viktigaste är att jag är igång igen nu och att jag inte har tappat motivationen. Det finns massor med fighting instinkter i denna kroppen kan jag lova! Dessutom så gick vi ju i massor under våra shoppingturer, en dag kom vi upp i 12.000 steg på bara shopping! Bra att Anna hade med sig stegräknare. =) 

Det gäller dock att träna klokt o ta hand om sig i dessa varma dagar. I måndags startade jag med ett pass på friskis o svettis, efter en halvtimma började jag bli yr och svimfärdig och fick ta och lugna ner mig lite, sååå varmt och jag hade inte druckit så mycket. Ajabaja! Hävde i mig 2 flaskor vatten under det passet och gav mig inte, så det gick bra till slut förutom att jag såg stjärnor efter att ha traskat de 112 trappstegen upp till min lägenhet också. Belönade mig själv med färska svenska jordgubbar och mjölk till middag, älskar´t!!!

Igår sprang jag på löpbandet, det var också tufft, fast bara de första 10 minutrarna...sen fick jag ordentligt med energi i benen och kunde öka rejält. Härligt! Sen efter träningen så skyndade jag mig hem för en snabbdusch/snabbfix för att sen bege mig till min nya granne. Min kompis Frida har flyttat in i en exakt likadan lägenhet som min fast i huset mittemot, så jag knatade över gården och hälsade på henne. Där blev jag bjuden på kycklingsallad och tsatziki, och sen satt vi ute på balkongen och smaskade på vin & plopp hela kvällen. Haha, udda kombination, men väldigt gott! 

Åh vad härligt med ljumna sommarkvällar, gott vin & mysigt sällskap.
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0