Är det jul redan?

Varje år får man olika slags julkänslor, och idag har jag en sån stark känsla av att jag har glömt något. Jag ska åka hem idag och då gillar jag inte att få den känslan. Men nu har jag satt mig ner och gått igenom allt och jag ska inte ha glömt nåt. I alla fall inget viktigt, intalar jag mig själv. Julklapparna är köpta och inslagna sen 2 veckor tillbaks. Kanske därför det känns konstigt, eftersom jag hade allt klart så tidigt. Jaja, ska bli så gött att komma hem till Vimmerby ikväll, slappna av och bara va.

Igår hade vi jul avslutning med jobbet, dagen bestod av brandutbildning, HLR utbildning/uppdatering samt APT med diskussioner kring vad som händer under 2012. Det finns en massa att se fram emot inför kommande arbetsår, spännande! Men först ska jag njuta av ledighet! Åh vad skönt! Efter all utbildning och genomgång av framtiden så drog vi iväg till Hello Monkey som är en liten restaurang mitt i centrala Göteborg. Där hade vi deras spa avdelning helt för oss själva. Vi bubblade, drack champagne och åt fantastisk mat! Vi hade så himlans trevligt!


Så här såg det ut! Uppdukat bord precis bredvid bubbelpoolen, så vi satt i morgonrockar och åt. Det fanns en ljudanläggning så vi spelade egen musik och fick precis den rätta stämningen. Imellan måltiderna så hoppade vi i poolen och bubblade och drack gott. Lyxigt som tusan! Kan verkligen rekommenderas!



Fy fasen vad härligt, längtar tillbaks.




Förrätten bestod av en massa små rätter såsom räkkakor, rullar med fläskkött och ingefära, entrecote knyten och dim sum med kyckling och kastanj. Såååå gott! Tillvarmrätt fick vi sen "Kinabong" som är en massa olika rätter, liknande förrätten. Helt galet gott, har aldrig provat Urban Jungle food innan, men det är verkligen super gott! Alla dipp såser är helt gudomliga. Vill dit igen snart, nån som vill hänga med?



Nu ska jag packa det sista och förbereda mig inför tåg och buss resan.

Ha en bra dag!








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0