Fotbollens sista Proletärer


Ikväll visas filmen om 80-talets Blåvitt i biograf Draken. 1:a visningen är igång och jag stod längst bak och kikade de första minuterna, det verkar riktigt intressant faktiskt. Torbjörn Nilsson, Glenn Hysén, Sven-Göran "Svennis" Eriksson & Tord Holmgren är några av dem som intervjuats. De berättar om den otroliga historien kring hur några vanliga killar som arbetade på dagtid och tränade fotboll på kvällarna lyckades vinna över de stora och stenrika proffsklubbarna utomlands. Historien om IFK Göteborg på 80-talet handlar om hur den såkallade "Svenska Modellen" i Sven-Göran Erikssons tappning skakade fotbolls-Europa. 

Ruskigt spännande måste jag säga, fastän jag inte är så väldigt intresserad av just fotboll så är jag däremot enormt intresserad av filmens egentliga budskap, nämligen att med teamwork, sammanhållning och vilja kan man gå hur långt som helst...  


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0