Jobbe å jobbe å jobbe

Uppe sent, hua klockan är 01.45...! Så blir det lätt eftersom jag är en nattuggla och dessutom jobbar mycket kvällar nu på mitt extrajobb. Slutar kring 22-tiden och då är jag som mest uppe i varv och effektiv som hundan, så när jag kommer hem så drar jag igång med alla möjliga små projekt. Ikväll var det ju såklart en promenad med Elliot först, blev en längre just ikväll för vi träffade på massa härliga kompisar till Elliot och dom var vi ju tvungna att hälsa på. En kvinna hade sin golden retriver helt lös, alltså inget koppel, och den var såååå lydig! Den tittade på Elliot men bara lunkade lugnt och gjorde inget den inte fick, var massor av hundar på promenad just ikväll och hunden bara gick där och följde sin matte helt och hållet. Om hon stannade så satte sig hunden breve henne och bara tittade. Vissa har det bra! =) Så kan man ju INTE göra med Elliot, han blir alldeles överlycklig så fort han får se en spännande kompis, fast vissa hundar struntar han fullständigt i...man undrar ju vad det var för fel på just dom hundarna, som blir ratade... Men han drar sig mest till hundar som liknar han själv tycker jag...vi har stött på flera jack russels och dom blir han galen i! Samma lika liksom =)

Just nu jobbar jag extra som konferensvärdinna centralt i Göteborg som en del av er vet...och här är en liten bild som beskriver lite utav det jag pysslar med om dagarna/kvällarna ibland. Förra veckan hade vi en tung om-möblering i den näst största salen. Det hade varit utställning/mässa så det fanns endast bord i salen, kanske 50-70 bord. Dessa packade vi ihop och plockade undan för nästa dag skulle det vara bio sittning 350 pers. På bilden har vi (Sanin=jobbarkompis & jag) precis börjat ställa ut alla stolar. Vi är grymma, gjorde detta supersnabbt! Vi har nämligen kommit på en vinnande teknik...hehe. Han är lång så han får lyfta ner alla stolar och skjuta iväg dom till mig som då har uppgiften att klicka ihop alla stolar i rader så att de står rakt och med rätt mellanrum. Det är riktigt skönt med fysiska sysslor tycker jag, få ställa sig nån halvtimma och bara låta kroppen jobba, slippa tänka utan bara handla! Nästan avkopplande, och träning i en och samma syssla =)
Efter detta var klart beställde vi pizza från pizzaonline.se och fick det levererat. Välförtjänt tycker jag. Typ. Nästan. Ähh strunt samma. Gott var det i alla fall. =D


Många stolar blir det... 




Nu ska jag sova, Elliot har redan somnat så det är väl bäst att jag joinar honom i drömmarnas land.

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0