Grrrrr

Vissa väggar i min lägenhet är omöjliga att borra i, jag blir TOKIG!!!! Dumma väggar! Har lånat en borrmaskin av Johanna, som ska gå att borra i betong med men det går absolut inte! Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr x 2!

Nog med irritation (i detta inlägget i alla fall).

Jag glädjs åt en underbar dag här i götet idag, solen skiner och endast ett fåtal moln på himlen. Jag har balkongdörren på glänt och njuter av den friska luften, det är dock bara 7 grader ute...brrr. Men inne är det varmt, 24 grader. Systeryster, Agaton och Elliot är snart på väg hit skulle jag tro, de skulle bara äta lunch först. De kanske har med sig sin borrmaskin så ska vi se om den funkar bättre. Annars får jag helt enkelt vänta tills pappa kommer hit med sin, då jäklar!

Vet inte vad vi ska hitta på idag men det finns ju åtminstonde ett flertal lekparker här i området så dom kan man ju utforska. Kanske en promenad till Slottsskogen...tar kanske 10 min att gå dit från mig, djurparken som finns där med pingviner och sälar kunde kanske vara nåt, de matas varje dag kl. 14 och 14.30. Får se om vi hinner tills dess...annars finns det ju en morgondag också.

Idag på förmiddan har jag äntligen (IGEN) rensat i mina garderober, har ju inte sådär fasligt mycket förvaringsplatser, fast ändå bra för att vara denna lilla etta. Men mycket saker som alla sommarkläder, sommarskor och kartonger och annat som inte används ofta längre kan ju faktiskt förvaras i förrådet istället för att ge mer plats åt de saker som används flitigt just nu. Jag har ett grymt bra förråd i huset med massa säkra lås och överlås och blipp-bricka som behövs för att komma in dit, dessutom är det element och det är vanlig innetemp och inte skitigt och äckligt! Grymt bra förråd faktiskt, alla andra boenden jag haft så har det varit sunkigt och kallt, råttskit och massa fukt, men nu kan jag faktiskt förvara kläder och annat där utan att vara rädd för mögel eller att nån ska bryta sig in och sno sakerna. Himla bra faktiskt! Skönt att inte behöva ha överfulla garderober, så fort man ska ha en grej så måste man dra ut 100 andra saker för att få tag på den...

Här har ni bilder på mina garderober som finns i hallen, nu är det jättebra ordning i alla förutom städgarderoben, där behöver jag fortfarande fixa lite. Funderar på att sätta upp mer krokar och kanske nån hylla för att få plats till tvättkorgen. Men det får bli ett senare projekt, nåt ska man ju ha att göra på fritiden  =)




Jag har lyft bort garderobsdörrarna för dom var hemska! Annan färg än själva garderoben och massa repor och hål. Har istället satt upp en enkel gardinstång från IKEA, 79kr och tjocka gardinkappor med öljetter från IKEA 199kr. När jag inte vill visa innehållet i mina garderober så drar jag bara för dom och vips...mycket snyggare tycker jag. Har hängt den svarta lampan här i hallen för att se men jag tror jag ska sätta tillbaks den i vardagsrummet. Vad tycker ni?




Här ser ni andra sidan av hallen samt dörren in till badrummet. Här har jag tillfälligt fått upp skoskåp från IKEA, 349kr för 3 st svarta. Har satt dem alla i rad så att det ser ut som en byrå av nåt slag, men jag måste borra fast dem, just nu sitter de bara med häftmassa och lim. Det är bl. a denna väggen som trilskas med mig! Måste borra för att få dem att sitta, jag vill ju kunna stoppa saker i lådorna och sätta några ljus uppe på så att det blir mysigt. Så himla smidigt att kunna sätta dem på väggen, inga ben som är i vägen när man ska dammsuga golvet, mer öppen yta så hallen ser större ut. ME LIKE! Vad tycker ni?




Nä nu smsade syrran att dom var på g, så jag får väl avsluta och hoppa in i duschen.

Önskar alla en underbar helg!


Kommentarer
Postat av: Anna

Det ser jättemysigt ut, inte visste jag att du var så pysslig och påhittig. Du får ta o komma upp till Stockholm snart o ge mig lite tips hur jag kan ffixa i min lägenhet.

Ha en trevlig helg!

Kram

2010-10-22 @ 20:52:32
Postat av: Sofie

Skämtar du med mej? Din lägenhet är ju hur fräsch som helst, behöver la inte fixas nåt i den...?! Men kul att du tycker det ser mysigt ut hos mej. =)

2010-10-22 @ 23:07:44
URL: http://emmasofiecarlsson.blogg.se/
Postat av: jenny garlock

Jattefint Sofie! Jag alskar allt fran IKEA:-)Jag ska nog folja ditt tips och kopa de dar vagg-plattorna fran IKEA till koksvaggen. Kram

2010-10-25 @ 03:00:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0