Referensbrev från Australien =)

TO WHOM IT MAY CONCERN

I was in Gothenburg earlier this year, competing in the FINA World Masters Swimming Championships.

I stayed at IHM Hotel and Conference, where Sofie Carlsson was employed as a receptionist. Her courteous, efficient and friendly manner was very much appreciated by all the Australian swimmers who stayed at that Hotel. She was able to give helpful, detailed information about transport, restaurants and tourist attractions.

After I injured myself , in an accident at the pool, Sofie organised a doctor’s appointment and taxis; also faxes, emails and telephone calls to my Travel Insurers. Nothing was too much trouble for her, and she made much easier what was a difficult time for me.

Her friendly, confident and outgoing approach and attitude towards all those with whom she came in contact make her an ideal employee for someone who values these talents and attributes. I wish her well in her chosen career.

If required, I may be contacted by email.

Shirley McFarland



Shirley är en underbar gammal lärarinna från Australien som jag träffade varje dag på jobbet i somras när hon var här och simmade. Hon är kring 70-års åldern och hon är så tuff! Fatta att resa själv över hela jordklotet (36 timmar med 3 flygplansbyten!) för att delta i 4 simtävlingar under 2 veckor...helt otroligt tycker jag! Efter Göteborgsvistelsen var det tänkt att hon skulle resa till Berlin och därifrån åka på en guidad jorden-runt resa i flera veckor...men pga skadan hon fick i armen så var hon tvungen att avbryta den resan. Kan vara liiiite avancerat att resa på buss, tåg osv jorden runt, själv, med mycket bagage om man har en skadad arm...!

Jag tänker definitivt åka till Australien och Nya Zeeland nån gång framöver...det ska nog bli mitt nästa stora mål, vem vill följa med? Har aldrig någonsin träffat så UNDERBARA människor som alla de som kom från den kontinenten. Hur har de blivit så sociala och mänskliga? Varför är dom extremt tacksamma för ALLT? Vad har dom som inte vi har? Jag måste uppleva deras kultur! Svenskar har mycket att lära...den service jag erbjöd dem som receptionist var inget extra enligt mig...en svensk hade nog knappt ens sagt tack för det jag gjorde. Men av australienarna/nya zeeländarna så får jag tackbrev, pengar, pussar, kramar, vänliga leenden och man blir helt rörd! Vill inte dra alla svenskar över en kant men... vi som befolkning generellt är väldigt otacksamma och tar mycket för givet! Är det pga det kalla klimatet här i Norden?

Jag vet inte men en sak är säker...man mår så bra av lite tacksamhet & uppskattning =) 


Kommentarer
Postat av: Linda

Wow vilket fint brev! Så roligt att få uppskattning för det man gör!!! =) Det är du värd syrran!!! pöss!

2010-11-05 @ 16:43:30
URL: http://flowerlowa.blogg.se/
Postat av: anki o pappa

Åk gärna till Australien och Nya Zeeland och se dej om, men du vågar inte träffa någon karl där för vi vill inte ha dej på andra sidan jordklotet. Kramar

2010-11-05 @ 17:22:32
Postat av: Martin The Edge

Hoppas du har haft en trevlig fredagskväll!



Nu säger jag tack & god natt!

2010-11-06 @ 00:06:42
URL: http://edgeman.blogg.se/
Postat av: Anna L

Vilket fint brev Sofie! Jag hänger GÄRNA med! Så bara såg till när du är redo att åka så drar vi :)

Kramen

2010-11-06 @ 19:18:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0