Jobbelijobb

Sorry för extremt dåligt med uppdatering...men som jag förvarnade om i tidigare inlägg så är jag inne i en hektisk jobbperiod. Är nu på min 6:e dag av 12 i rad och jag har snart klarat av 3 långpass av 5. Långpass innebär ca 12-15 timmars jobb. Känns som jag spenderar all tid på jobbet, vilket jag inte tänker klaga på! Jag trivs kanon! Både med arbetssysslorna och kollegorna, kunde inte bli bättre. Dock är det ju endast ett extra jobb vid behov så jag får slita som en myra fram tills jul för sen är det lågsäsong i konferensbranschen...

Mina kollegor är nöjda med min insats vilket glädjer mig =) Min chef skulle gärna anställa mig om hon fick...men tyvärr är bokningsläget upp och ner hela tiden vilket gör det omöjligt att anställa någon. Tyvärr är det ju såhär i denna branschen...men jag älskar yrket ändå! Det enda negativa är väl att jag jobbar när alla andra är lediga, dvs kvällar  och helger, så det är ju jättesvårt att planera in en helg att umgås med vänner och på vardagarna kan det bli lite ensamt. Dessutom har jag ju inte schema så långt i förväg...och dyker det upp ett pass i sista minuten så måste jag ju ta det! Men åh vad jag älskar att jobba! =D

Jag tror att mitt slit på jobbet har resulterat i mer viktnedgång...tappar snart jobb byxorna som satt tajt när vi provade ut dom för 1 ½ månad sen. Jag äger ingen våg och det vill jag inte heller, vill inte bli besatt...men när man nästan tappar brallorna så har det ju hänt grejer och då blir man nyfiken. Sist jag vägde mig var hemma i Uggletorp, tänker inte skriva vad siffran var men jag blev riktigt förvånad! På ett bra sätt =) Man kan väl säga som så att det var lääänge sen jag vägde så här "lite". Gött e de!

Jag behöver inget gymkort som det ser ut nu, blir svettig varenda dag ändå...går ständigt och gör tunga möbleringar som gör att man får upp flåset rejält. Jag tänker mycket på hur jag ska lyfta för att det ska bli skonsamt för rygg och knän men ändå stärka mina muskler. Träna på gym är ju ändå väldigt bra men vill inte riktigt signa upp för ett årskort förrän jag har en fast inkomst, hoppas på att komma igång efter nyår.



Pappa & Anki behöver inte vara oroliga över att jag ska få ett psykbryt och skjuta sönder vågen i alla fall! Haha =D
(Bäst att väga sej innan julhelgen)  :/

Kommentarer
Postat av: Linda

fan vad duktig du är!! :-)

2010-11-21 @ 14:51:07
URL: http://flowerlowa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0